Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Dyskusja o kulturze w Belwederze z udziałem wiceministra edukacji
Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN uczestniczył wczoraj, 14 marca br. w inauguracji cyklu spotkań poświęconych kulturze z okazji obchodów 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.
W wydarzeniu udział wzięli wybitni przedstawiciele świata nauki, poloniści, językoznawcy, wykładowcy akademiccy, twórcy, a także osoby zaangażowane w stworzenie nowej podstawy programowej z języka polskiego i historii.
Podczas wtorkowej dyskusji panelowej w Belwederze uczestnicy rozmawiali o roli i znaczeniu nauk humanistycznych w kulturze współczesnej Polski oraz znaczeniu języka polskiego. Uczestniczyli w niej m.in.: dr. hab. Marek A. Cichocki, dr. Przemysław Dakowicz, dr. Paweł Rojek, dr. hab. Wawrzyniec Rymkiewicz oraz dr. hab. Andrzej Waśko, doradca Prezydenta RP ds. reformy edukacji.
Wiceminister edukacji przedstawił główne założenia reformy edukacji dotyczące zmian programowych w zakresie języka polskiego i historii. Zaznaczył, że w nowej podstawie programowej z historii ujęto kwestię rozwijania u uczniów poczucia miłości do ojczyzny, przez szacunek i przywiązanie do tradycji i historii własnego narodu, jego osiągnięć, kultury oraz języka ojczystego.
– Poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury polskiej i europejskiej – zaznaczył Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN.
Wiceminister Maciej Kopeć powiedział również, że zgodnie z propozycjami zawartymi w projekcie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych planów nauczania, w liceach ogólnokształcących i technikach zostanie zwiększony tygodniowy wymiar godzin historii (z 2 do 8). Zaznaczył też, że w liceum ogólnokształcącym zmianie ulegnie również wymiar godzin przeznaczonych na realizację w zakresie rozszerzonym przedmiotów takich jak: język polski, historia muzyki, historia sztuki, język łaciński i kultura antyczna oraz filozofia.
W liście skierowanym do uczestników spotkania, Prezydent RP Andrzej Duda napisał, że w rozpoczynającej się serii dyskusji udział wezmą wybitni uczeni, myśliciele, pisarze i artyści, którzy podejmą refleksję nad zagadnieniami dotyczącymi kultury narodowej. Prezydent zaznaczył również, że „dzisiaj, kiedy przeżywamy prawdziwy renesans patriotyzmu i powszechnie oddajemy cześć bohaterom naszej historii, niekiedy celowo zapomnianym przez długie lata – to literatura i sztuka, film i prace naukowe są podstawowymi mediami, przenoszącymi w nasze czasy odwieczne, uświęcone treści polskiej tożsamości. Kultura pozostaje fundamentem, na którym nadal wznosić się będzie gmach biało-czerwonej wspólnoty”.
Podczas debaty zaprezentowano także m.in. sześć tomów serii wydawniczej „Corpus Philosophorum Polonorum”, publikowanej przez Fundację Augusta hr. Cieszkowskiego i Narodowe Centrum Kultury, pod honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Wręczono również Dyplomy Stypendium Cieszkowskiego.
Organizatorem debaty była Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej we współpracy z Fundacją Augusta hr. Cieszkowskiego.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/03/15
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe