Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Drugi raport Ministra Edukacji i Nauki na temat funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w okresie COVID-19
MEN zachęca do zapoznania się z „Raportem Ministra Edukacji i Nauki. Zapewnienie funkcjonowania jednostek systemu oświaty w okresie epidemii COVID-19”. Publikacja jest podsumowaniem działań podejmowanych przez resort edukacji i nauki w związku z pandemią wirusa SARS-CoV-2. W materiale zebraliśmy podejmowane przez nas działania w okresie od lipca 2020 roku do stycznia 2021 roku.
– Przygotowaliśmy podstawy prawne i szczegółowe wytyczne, które pozwoliły dyrektorom szkół na elastyczną organizację pracy szkoły lub przedszkola w zależności od lokalnej sytuacji epidemiologicznej. Otrzymaliśmy wiele sygnałów, że wprowadzone rozwiązania sprawdziły się w praktyce. Na bieżąco monitorowaliśmy sytuację w szkołach oraz podejmowaliśmy decyzje stosownie do zmieniającej się sytuacji i rozwoju epidemii. Priorytetem było i jest przede wszystkim bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli i rodziców – podkreślił Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek we wstępie do publikacji.
Jednocześnie minister zaznaczył, że decyzje dotyczące sposobu funkcjonowania szkół i placówek oświatowych oraz realizowania zadań przez pozostałe jednostki systemu oświaty w obecnym roku szkolnym były poprzedzone kompleksową analizą sytuacji w kraju i za granicą.
- Powołana została Rada Konsultacyjna do spraw Bezpieczeństwa w Edukacji, której członkowie wspierają Ministra Edukacji i Nauki w podejmowaniu działań na rzecz oceny sytuacji bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w jednostkach systemu oświaty oraz ustalania priorytetowych celów i działań w zakresie promocji właściwych zachowań w czasie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii – wskazał minister Przemysław Czarnek.
Działania MEiN w okresie pandemii COVID-19
„Raport Ministra Edukacji i Nauki. Zapewnienie funkcjonowania jednostek systemu oświaty w okresie epidemii COVID-19” to zestawienie najważniejszych działań podejmowanych przez MEiN wynikających z pandemii koronawirusa.
W publikacji podsumowano działania legislacyjne od marca do końca roku 2020 roku, przedstawiony został proces przygotowania do roku szkolnego 2020/2021 oraz prace nad zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny uczniom i nauczycielom.
W dalszej części materiału znalazł się opis projektów szkoleniowych dla nauczycieli dotyczących podnoszenia kompetencji cyfrowych oraz innych działań realizowanych w obszarze cyfryzacji szkół, takich jak: program „Aktywna tablica”, Ogólnopolska Sieć Edukacyjna czy projekt Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Ważna część Raportu została poświęcona opisowi rozwoju Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej epodreczniki.pl oraz informacjom dotyczącym wsparcia szkół, nauczycieli i uczniów w dostępie do sprzętu komputerowego i internetu.
Osobne miejsce w publikacji zajmuje przegląd form współpracy międzynarodowej w obszarze edukacji w kontekście pandemii COVID-19.
Data: 2021/01/29
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe