Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Debata MEN i IPN o nauczaniu historii w szkole

Czy więcej znaczy lepiej? – o zwiększonej liczbie godzin i nowej podstawie programowej do historii.

W środę, 26 kwietnia 2017 r. o godzinie 11.00 w Centrum Edukacyjnym IPN (ul. Marszałkowska 21/25) odbędzie się debata z udziałem Macieja Kopcia, wiceministra edukacji narodowej i prezesa Instytutu Pamięci Narodowej dra Jarosława Szarka o nauczaniu historii w szkole po reformie.

W debacie udział również wezmą: prof. Włodzimierz Suleja – autor nowej podstawy programowej, Jan Wróbel – dziennikarz radia TokFM i Piotr Zaremba – dziennikarz tygodnika W Sieci.

Debata jest organizowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej.

Dodatkowych informacji udziela: Justyna Sadlak z biura prasowego MEN: tel. 667 633 553.

Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych dziennikarzy!

Dodatkowe informacje:

W związku z reformą oświaty od 1 września 2017 r. zmieni się podstawa programowa dla uczniów klas I,IV,VII szkoły podstawowej, w kolejnych latach obejmie uczniów innych klas.

W szkole podstawowej, w miejsce dotychczasowego przedmiotu historia i społeczeństwo, pojawiają się dwa odrębne zajęcia z historii i z wiedzy o społeczeństwie. W liceach ogólnokształcących i technikach liczba godzin nauczania historii zwiększona zostanie z 2 godzin do 8.

W nowej podstawie programowej z historii wskazujemy, że jest ona skarbnicą zbiorowej pamięci. Stykamy się z nią na rozmaitych, przecinających się płaszczyznach – od poznania przeszłości „małej ojczyzny”, przez losy kraju, jego najbliższych sąsiadów, aż po dzieje zwane powszechnymi. Spoglądamy na nią przez wydarzenia i ludzi, którzy w nich uczestniczyli. Ponadto, historia kształtuje zdolności humanistyczne, sprawność językową, umiejętności samodzielnego poszukiwania wiedzy i korzystania z różnorodnych źródeł informacji, formułowania oraz wypowiadania własnych opinii.

W podstawie programowej z historii wskazujemy również, że rolą tego przedmiotu jest poznanie ważnych wydarzeń z dziejów narodu polskiego, w szczególności za pomocą dokonań wybitnych postaci historycznych, a także zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi, państwowymi i religijnymi. Zadaniem nauczania historii jest wyjaśnienie ich znaczenia oraz kształtowanie wobec nich szacunku.

W I kwartale 2017 r. Ministerstwo Edukacji Narodowej emitowało na antenach Telewizji Polskiej specjalny spot, który dotyczył m.in. zwiększonej liczby godzin historii w szkole: https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/pokolenie-dobrej-szkoly-wiecej-historii-w-szkole.html.

 

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej 

Data: 2017/04/24

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT