Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Debata MEN i IPN o nauczaniu historii w szkole
Czy więcej znaczy lepiej? – o zwiększonej liczbie godzin i nowej podstawie programowej do historii.
W środę, 26 kwietnia 2017 r. o godzinie 11.00 w Centrum Edukacyjnym IPN (ul. Marszałkowska 21/25) odbędzie się debata z udziałem Macieja Kopcia, wiceministra edukacji narodowej i prezesa Instytutu Pamięci Narodowej dra Jarosława Szarka o nauczaniu historii w szkole po reformie.
W debacie udział również wezmą: prof. Włodzimierz Suleja – autor nowej podstawy programowej, Jan Wróbel – dziennikarz radia TokFM i Piotr Zaremba – dziennikarz tygodnika W Sieci.
Debata jest organizowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej.
Dodatkowych informacji udziela: Justyna Sadlak z biura prasowego MEN: tel. 667 633 553.
Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych dziennikarzy!
Dodatkowe informacje:
W związku z reformą oświaty od 1 września 2017 r. zmieni się podstawa programowa dla uczniów klas I,IV,VII szkoły podstawowej, w kolejnych latach obejmie uczniów innych klas.
W szkole podstawowej, w miejsce dotychczasowego przedmiotu historia i społeczeństwo, pojawiają się dwa odrębne zajęcia z historii i z wiedzy o społeczeństwie. W liceach ogólnokształcących i technikach liczba godzin nauczania historii zwiększona zostanie z 2 godzin do 8.
W nowej podstawie programowej z historii wskazujemy, że jest ona skarbnicą zbiorowej pamięci. Stykamy się z nią na rozmaitych, przecinających się płaszczyznach – od poznania przeszłości „małej ojczyzny”, przez losy kraju, jego najbliższych sąsiadów, aż po dzieje zwane powszechnymi. Spoglądamy na nią przez wydarzenia i ludzi, którzy w nich uczestniczyli. Ponadto, historia kształtuje zdolności humanistyczne, sprawność językową, umiejętności samodzielnego poszukiwania wiedzy i korzystania z różnorodnych źródeł informacji, formułowania oraz wypowiadania własnych opinii.
W podstawie programowej z historii wskazujemy również, że rolą tego przedmiotu jest poznanie ważnych wydarzeń z dziejów narodu polskiego, w szczególności za pomocą dokonań wybitnych postaci historycznych, a także zapoznanie uczniów z symbolami narodowymi, państwowymi i religijnymi. Zadaniem nauczania historii jest wyjaśnienie ich znaczenia oraz kształtowanie wobec nich szacunku.
W I kwartale 2017 r. Ministerstwo Edukacji Narodowej emitowało na antenach Telewizji Polskiej specjalny spot, który dotyczył m.in. zwiększonej liczby godzin historii w szkole: https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/pokolenie-dobrej-szkoly-wiecej-historii-w-szkole.html.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2017/04/24
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe