Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Bezpieczeństwo w szkole – Łódzka Debata Oświatowa
– Polska szkoła nieustanie się zmienia. Pojawiły się nowe zagrożenia dla uczniów, takie jak cyberprzemoc, czy substancje psychoaktywne, takie jak np. dopalacze – powiedział w Łodzi wiceminister edukacji.
Maciej Kopeć Podsekretarz Stanu w MEN wziął udział w Łódzkiej Debacie Oświatowej „Jak zapewnić uczniom bezpieczeństwo w szkole?”. Kolejna wojewódzka debata oświatowa o zmianach w systemie oświaty odbyła się w poniedziałek na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.
– Podejmowane działania w szkole dotyczące bezpieczeństwa są najczęściej reakcją na pojawiające się problemy. Mam nadzieję, że w toku dyskusji wypracujemy konkretne propozycje w zakresie profilaktyki bezpiecznych zachowań – zaznaczył wiceminister edukacji Maciej Kopeć. – Musimy pamiętać, że bezpieczeństwo w placówkach edukacyjnych to także istniejące relacje pomiędzy uczniami i atmosfera panująca w społeczności szkolnej – dodał.
W dyskusjach panelowych rozmawiano przede wszystkim o roli szkoły. Uczestnicy debaty próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie, czy bezpieczeństwo w szkole jest okazjonalną interwencją, czy całościowym procesem wychowawczym.
W zakresie bezpieczeństwa uczniów w szkole i placówce zostały omówione obowiązki organów prowadzących i dyrekcji. Przedstawiono także podstawy prawne dotyczące tego zagadnienia. Poruszono również kwestię psychospołecznych aspektów bezpieczeństwa. Tematem były też m.in. agresja i przemoc w szkole, edukacja dla bezpieczeństwa i funkcjonowanie uczniów w cyberprzestrzeni. Rozmawiano także o wychowawczo-profilaktycznej roli szkoły, w tym w szczególności o programach wychowawczych i programie profilaktyki.
Uczestnicy Łódzkiej Debaty Oświatowej dyskutowali również o podstawie programowej – priorytetach wychowania, przygotowania ucznia do bezpiecznego funkcjonowania we współczesnym świecie oraz jego umiejętnościach na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Zdaniem uczestników działania takie powinny obejmować wszystkie treści i aktywności o charakterze wychowawczym. Dodatkowo program profilaktyki dostosowany powinien być do potrzeb rozwojowych uczniów. Powinien uwzględniać on także potrzeby danego środowiska z uwzględnieniem aktywności o charakterze profilaktycznym – przede wszystkim w ścisłej współpracy z rodzicami.
W Łódzkiej Debacie Oświatowej udział wziął Grzegorz Wierzchowski, Łódzki Kurator Oświaty, Mirosław Suski, a także dyrektor generalny Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi. Uczestnikami byli także: parlamentarzyści, samorządowcy, a także przedstawiciele Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego, Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi, Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej, Dyrektorzy Centrów Doskonalenia Nauczycieli, oświatowych związków zawodowych, dyrektorzy szkół, nauczyciele, prawnicy i psychologowie. W spotkaniu wzięło udział około 320 osób.
Więcej informacji o ogólnopolskiej debacie dotyczącej zmian w systemie edukacji „Uczeń. Rodzic. Nauczyciel – Dobra Zmiana” na stronie www. debataoswiatowa.men.gov.pl.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2016/04/11
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe