Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasach I-III organizujemy uczniom w ramach zajęć zintegrowanych naukę gry w szachy. Prowadzą te zajęcia osoby z zewnątrz - nie nauczyciel klasy I-III. Jak należy tytułować te zajęcia? Czy są to zajęcia dodatkowe, które możemy później wykazać na świadectwie szkolnym? Czy są to raczej zajęcia w ramach godzin edukacji zintegrowanej?
W podstawie programowej na etapie edukacji wczesnoszkolnej w ramach edukacji matematycznej jest zapis, że uczeń ma osiągnięcia z zakresu stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji, w tym wykorzystuje m. in. szachy do rozwijania umiejętności myślenia strategicznego, logicznego, rozumienia zasad itd. oraz przekształca gry, tworząc własne strategie i zasady organizacyjne (załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356). Podstawa programowa nie nakazuje natomiast nauczania w szkole podstawowej gry w szachy – zajęcia te mogą być prowadzone jako zajęcia dodatkowe (rozwijające zainteresowania uczniów) i mogą wówczas zostać nazwane „nauka gry w szachy”, ale bez umieszczania ich na świadectwie szkolnym, ponieważ nie mieszczą się w katalogu zajęć objętych ramowym planem nauczania, które się wpisuje w treści świadcetwa (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz.U. z 2017 r., poz. 170). Jeśli zajęcia zostały objęte programem nauczania (który może wykraczać poza podstawę programową – art. 22a ust. 4 UoSO), są objęte edukacją matematyczną, co oznacza, że nie wystawia się z nich odrębnej oceny i nie zamieszcza jej na świadectwie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co zrobić jeśli podczas głosowania za przyjęciem Uchwały było po tyle samo głosów za, przeciw i wstrzymujących się. Obecnych na 7 osób było 6osób (gdyż jedna os. jest na L4) w tym był również głos przewodniczącego. Uchwała zostaje przyjęta czy odrzucona?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są prawne możliwości poszerzenia oferty szkoły specjalnej, która zajmuje się uczniami upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi 2 odrębne placówki niepubliczne- szkołę oraz przedszkole. Nauczycieli zatrudnia Stowarzyszenie , wskazując miejsce wykonywania obowiązków. Placówki są osobno rozliczane finansowo.
Czy jest możliwe, by nauczyciele z jednej placówki zastępowali nauczycieli z drugiej, w przypadku zastępstw doraźnych? Czy jest możliwy zapis w umowie o pracę o takiej formie(podst.prawna)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawcy bursy, pełniącemu funkcję wychowawcy grupy należy wypłacić dodatek za wychowawstwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z nową podstawą programową, muszą odbyć się takie zajęcia jak zajęcia artystyczne bądż ekonomika w praktyce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe