Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w liceum ogólnokształcącym, zgodnie z nową podstawą programową, muszą odbyć się takie zajęcia jak zajęcia artystyczne bądż ekonomika w praktyce?
Nie muszą. Szkoła przygotowuje ofertę zajęć uzupełniających, zgodnie z zainteresowaniami uczniów. Zajęcia uzupełniające uczniowie realizują w wymiarze od 2 do 4 przedmiotów. Zgodnie z nowym rozporządzeniem w sprawie ramowych planów nauczania, 2 przedmioty powinny być realizowane jako:
- historia
- geografia lub biologia lub chemia lub fizyka.
Uczeń, który nie realizuje w zakresie rozszerzonym przedmiotu historia, jest obowiązany realizować przedmiot uzupełniający historia i społeczeństwo.
Uczeń, który nie realizuje w zakresie rozszerzonym przedmiotu: geografia, biologia, chemia lub fizyka, jest obowiązany realizować przedmiot uzupełniający przyroda.
Reasumując, dwa przedmioty muszą być wybrane spośród wyżej wymienionych. Mając do dyspozycji maksymalnie 4 przedmioty uzupełniające, uczeń może wybrać jeszcze 2. Mogą to być wówczas np. zajęcia artystyczne lub ekonimika w praktyce. Należy jednak pamiętać, że liczba zajęć uzupełniających wynosi od 2 do 4, czyli w praktyce może być i tak, że uczeń wybierze jedynie dwa przedmioty, np. historię i biologię.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę wysłać nauczyciela na szkolenie? Jestem nowym dyrektorem. Kiedy zwróciłam się do nauczyciela z prośbą o wyjazd na szkolenie, odpowiedział, że nie mogę go do tego zmusić. Prosi o decyzję na piśmie z podaniem podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic złożył wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej, które w lutym ukończyło 6 lat. Została dołączona opinia PPP, która uzasadnia, iż "z uwagi na niższe niż przeciętne możliwości intelektualne oraz niepełną dojrzałość społeczno-emocjonalną nie jest wskazane podjęcie przez dziecko obowiązku szkolnego z rocznym wyprzedzeniem". Rodzice wniosek motywują: małoliczną klasą pierwszą (11 osób) co pozwoli na indywidualne podejście do ucznia; innowacyjnością prowadzonych zajęć przez nauczyciela; współpracą ze Specjalistycznym Centrum Wspierającym Edukację Włączającą (szkoła jest włączona w pilotażowy projekt). Grupa przedszkolna, do której miałoby uczęszczać dziecko, liczy 25 osób i jest grupą mieszaną (5-, 6-latki), więc korzystniejsze dla dziecka byłoby rozpoczęcie nauki rok wcześniej. Czy dyrektor może wydać pozytywną decyzję w takim przypadku? Czy będzie to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawdą jest, że tylko pełnoletni uczeń może odebrać legitymację szkolną i świadectwo promocyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi czyli z tzw. "zerówkami". Posiadam statut szkoły ale na szkoleniu dowiedziałam się, że powinnam tez mieć statut przedszkola. Informuję, że w statucie szkoły mam zapis dotyczący dzieci z oddziału przedszkolnego. Proszę o wyjaśnienie. Czy mam mieć dwa statuty czy jeden? Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić z arkuszami ocen uczniów, którzy od nowego roku szkolnego będą uczniami zespołu szkół? Chodzi mi o uczniów klas I-V, którzy pozostają w szkole podstawowej oraz o uczniów klas I-II gimnazjum. Czy pozostają te same? Co z pieczątkami na nich?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe