Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są prawne możliwości poszerzenia oferty szkoły specjalnej, która zajmuje się uczniami upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym?
Aby rozszerzyć ofertę szkoły specjalnej należy określić zmiany w arkuszu organizacji szkoły, który to arkusz składa się do 30 kwietnia każdego roku. Konieczne jest również uaktualnienie zapisów statutu szkoły określających organizację szkoły po zmianach.
W pierwszej kolejności należy planowane zmiany wprowadzić do arkusza organizacji
W celu poszerzenia oferty edukacyjnej należy odpowiednie zmiany określić w arkuszu organizacji szkoły zgodnie (w przypadku szkoły podstawowej) z § 10 ust. 1 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, bowiem szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach
w sprawie ramowych planów nauczania.
Arkusz organizacji szkoły należy złożyć do organu prowadzącego szkołę do 30 kwietnia każdego roku. Jest on zatwierdzany przez organ prowadzący do 30 maja danego roku.
Konieczne jest uaktualnienie zapisów statutu szkoły
Ponadto konieczne jest uaktualnienie zapisów statutu szkoły określających organizację szkoły po zmianach (§ 4 cyt. rozporządzenia). Warto pamiętać, że liczba uczniów w oddziale specjalnym jest ściśle określona i zależy od rodzaju niepełnosprawności uczniów (§ 5 ust. 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy muszę mieć przewodnika idąc z wycieczką szkolną po Gorcach (do 1300 mnpm) i Pieninach (do 1000 mnpm)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy statut zespołu szkół może całkowicie znosić statuty poszczególnych szkół wchodzących w jego skład?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto powinien podpisać umowę z biurem podróży, które organizuje całościową wycieczkę szkolną - dyrektor, kierownik wycieczki (nauczyciel) czy przewodniczący rady rodziców? Cały koszt wycieczki finansowany jest za środków rady rodziców (nie z budżetu szkoły). Dyrektor oczywiście wyraża zgodę na udział konkretnych uczniów w wycieczce i zleca kierownikowi przygotowanie stosownej dokumentacji szkolnej, tzn. karty wycieczki, regulaminu udziału w imprezie, listy uczestników, itp. Niejasna pozostaje jednak w tym przypadku kwestia strony, która podpisuje umowę z biurem, chodzi głównie o kwestie związane z finansowaniem wycieczki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W styczniu rodzic dziecka niepełnosprawnego zwrócił się do dyrektora z prośbą o wydłużenie etapu edukacyjnego w kl. II SP. Rada pedagogiczna uchwałą podjęła decyzję o wydłużeniu etapu. W dniu zakończenia obowiązkowych zajęć lekcyjnych ten sam rodzic poprosił o wydanie świadectwa szkolnego z promocją do kl. III. Czy istnieje jakakolwiek prawna możliwość, aby jednak dziecko klasyfikować i promować pomimo podjętej uchwały. Jakie warunki należy spełnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ostatnio zadałam pytanie, czy od 1 września 2018 r. nauczyciel, który prowadzi zajęcia rewalidacyjne nadal będzie mieć pensum 18 ?
W odpowiedzi otrzymałam, że jeśli chodzi o nauczycieli np. pedagogów to ich pensum od 1.09.2018 r. będzie wynosić do 22 godz. tyg., czyli specjalista będzie realizował zajęcia rewalidacyjne w ramach swojego pensum 22, ale czy Ci n-le, którzy uczą polskiego i ich pensum to 18/18, a dodatkowo będą mieć rewalidację 4 godz., to z ich pensum 18 ma być rewalidacja, czy specjalisty od 1.09.2018 r. 22 ? i wtedy uśredniamy pensum takiego nauczyciela 18/18+4/22, czy liczymy rewalidację z pensum 18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe