Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel ma przydzielone godziny ponadwymiarowe, razem wszystkich 1,5 etatu. Dyrektor ma do przydzielenia jeszcze godziny i tylko ten nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania tego przedmiotu. Czy można przydzielić jeszcze godziny pomimo przekroczenia 1,5 etatu? Nauczyciel chciałby prowadzić te zajęcia.
Niedopuszczalne jest przydzielenie godzin ponadwymiarowych w wymiarze ponad 1,5 etatu nawet za zgodą nauczyciela. Przepis art. 35 ust. 1ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. wyraźnie stanowi, że przydzielenie nauczycielowi godzin ponadwymiarowych za jego zgodą może nastąpić tylko w wymiarze nieprzekraczającym 1/2 tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć. Ustawa KN nie przewiduje wyjątku od tej zasady.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałabym się dowiedzieć, czy istnieje możliwość skrócenia stażu na nauczyciela kontraktowego. Obecnie rozpoczęłam staż w szkole podstawowej jako nauczyciel stażysta.
Przed rozpoczęciem pracy w obecnej szkole, pracowałam przez rok i 9 miesięcy jako nauczyciel akademicki. Następnie zmieniłam pracę i rozpoczęłam staż w niepublicznej szkole. Stażu nie skończyłam, ponieważ w trakcie jego trwania (w marcu) zmieniłam pracę na obecną.
Uważam, że jako nauczyciel akademicki zdobyłam duże doświadczenie w nauczaniu - stąd moje pytanie o możliwość skrócenia stażu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać koncepcja pracy szkoły?
- Uczeń klasy II szkoły podstawowej otrzymał orzeczenie o nauczaniu indywidualnym ze względu na stan zdrowia znacznie utrudniający uczęszczanie do szkoły. Została mu przyznana maksymalna liczba 8 godzin nauczania indywidualnego realizowanego w szkole. W orzeczeniu jest zapis, że zajęcia nie związanie z egzekwowaniem wiedzy mogą być prowadzone z klasą. Ile i jakie godziny mogą być realizowane z klasą, a jakie w 8 godzinach zajęć indywidualnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy promocji ucznia kl. III do kl. IV szkoły podstawowej. Jakie przepisy regulują brak promocji? Czy potrzebna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole opracowuje się tylko dla dziecka 6 letniego realizującego roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, czy również dla 5 letniego, skoro ma prawo w wieku 6 lat rozpocząć naukę w szkole? Jak to wygląda w sytuacji, kiedy dziecko 5-letnie uczęszcza z 6-latkami do tzw. "zerówki", a jak w sytuacji kiedy dziecko 5 letnie objęte jest wychowaniem przedszkolnym (grupa 5-latków), a również rodzic ma prawo posłać je do szkoły o rok wcześniej? Czy po diagnozie przedszkolnej dla każdego dziecka opracowuje się indywidualny program wspierania rozwoju, czy wystarczy plan (te dwa dokumenty mają przecież inną formę budowy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe