Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy II szkoły podstawowej otrzymał orzeczenie o nauczaniu indywidualnym ze względu na stan zdrowia znacznie utrudniający uczęszczanie do szkoły. Została mu przyznana maksymalna liczba 8 godzin nauczania indywidualnego realizowanego w szkole. W orzeczeniu jest zapis, że zajęcia nie związanie z egzekwowaniem wiedzy mogą być prowadzone z klasą. Ile i jakie godziny mogą być realizowane z klasą, a jakie w 8 godzinach zajęć indywidualnych?
Zapis w orzeczeniu o potrzebie nauczania indywidualnego o umożliwieniu uczniowi udziału w niektórych zajęciach z całą klasą należy odczytać, jako wskazanie dotyczące takich zajęć jak: religia lub etyka, edukacja plastyczna i muzyczna, zajęcia techniczne, komputerowe oraz wychowanie fizyczne. Wymiar tych godzin jest taki, jaki uwzględniono w planie lekcyjnym dla klasy. Te godziny lekcyjne realizowane przez ucznia z całą klasą nie wchodzą w zakres 8 godzin, które należy przeznaczyć na realizację nauczania indywidualnego: z edukacji polonistycznej, matematycznej, języka obcego nowożytnego oraz edukacji przyrodniczej. To, w jakich konkretnych zajęciach z całą klasą będzie uczestniczyło dziecko należy uzgodnić z jego rodzicami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest jakieś rozporządzenie regulujące liczbę uczniów w klasach I - III, IV-VIII ? i czy jest określony metraż przypadający na ucznia w szkole np. sali lekcyjnej na ucznia i w przedszkolu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Podstawy prawne do uchwały:
1. Zaopiniowanie aneksu arkusza organizacyjnego. Podstawa prawna do uchwał Rady Pedagogicznej.
2. Podstawa prawna do uchwały: Propozycji dni wolnych od zajęć dydaktycznych.
3. Organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2017/2018
4. W sprawie opinii dotyczącej dopuszczenia do użytku w szkole zaproponowanych przez nauczycieli programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania ogólnego
5. W sprawie zatwierdzenia planu pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018r.,podst. prawna do uchwały w sprawie planu nadzoru pedagogicznego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w stanie nieczynnym może starać się o dofinansowanie bądź finansowanie form doskonalenia zawodowego w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy poniższy opis zebrania Rady Pedagogicznej, który bulwersuje nauczycieli, może znaleźć się w Internecie?
Bez żadnego problemu można wskazać z imienia i nazwiska osoby tam opisane, m.in. dyrektor, była dyrektor oraz nauczyciel szkoły.
Opis sytuacji znajduje się na blogu:
http://waszkiewiczmarek.blogspot.com/?view=classic
Miasteczko plotek i cudów... (2)
17 maja 2016 r.
Autorem bloga jest były nauczyciel, którego żona nadal pracuje w szkole.
Nagrywa ona zebrania Rady na dyktafon i widocznie umożliwia mężowi ich odsłuchanie.
Czy istnieje możliwość całkowitego zakazu nagrywania zebrań RP?
Jakie kroki prawne należy poczynić, aby nie dochodziło do takich sytuacji, że dany nauczyciel/członek rodziny upublicznia relacje z zebrań RP w Internecie.
Reakcja musi być stanowcza, gdyż z pewnością sytuacja będzie się powtarzać.
Cytat:
W miasteczku plotek i cudów, w czasie panowania władzy nowej jakości, w małym zespole szkolnym rada przyjmuje arkusz organizacyjny pracy na kolejny rok „na słowo”. W małej gminie na końcu świata, gdzie świat się właśnie zaczyna, dyrekcja małego zespołu szkolnego nie potrafi na czas przygotować papierowej wersji arkusza organizacyjnego pracy szkoły na przyszły rok szkolny. Ciekawe czy organ prowadzący zespół też zatwierdzi arkusz organizacyjny „na słowo”?
Teraz wystarczy, że dyrekcja słownie zapewni nauczycieli, iż mają etaty na kolejny rok pracy i wszyscy się z tym zgadzają. Zgadza się nawet znany krzykacz, który wcale nie krzyczy, tylko ma donośny głos. Każdy cham tak się tłumaczy ze swojego krzyku! Jeszcze dwa lata temu wykrzykiwał, że arkusz organizacyjny musi być przedstawiony radzie w formie pisanej i zawarte powinny być w nim wszystkie informacje na temat pracy szkoły, zarówno nauczycieli, jak i obsługi.
A dzisiaj? Proszę! Słowo dyrekcji wystarczy, żeby zagłosował na tak!
Jedna z byłych dyrektor oznajmiła, że władza się zmieniła i zasady też! Smutne, że ktoś, kto był na kierowniczym stanowisku mówi takie głupoty. To chyba moja porażka, że popierałem taką kandydaturę.
Gratuluję głupoty i zapowiadam już dzisiaj, gdy przyjdzie mi kiedyś wrócić, muszę się przyjrzeć sprawie.
A nauczyciele?
Przypomniało mi się wystąpienie jednego z przywódców związku zawodowego nauczycieli na ostatnim marszu KOD. Wołał, że to od nauczycieli zależy, jaka będzie Polska i Polacy.
Trudno sobie wyobrazić, jak będzie Polska i Polacy, jeśli nauczyciele nie potrafią przeciwstawić się tak jawnej głupocie i głosują na TAK ze strachu albo dla świętego spokoju, a może i dlatego, że władza się zmieniła i trzeba koniecznie uprawiać teraz nową jakość władzy!
Pamiętam taką chwilę, gdy poproszono mnie w przeszłości, abym napisał pismo do ówczesnego wodza w ważnej sprawie dla nauczycieli. Napisałem pismo, podpisałem się pod nim i jeszcze się podpisała pod pismem moja żona. Reszta nauczycieli odmówiła.
Dlaczego?
Nie wiem!
Może chcieli, abym tylko z żoną załatwił ich sprawę?
A może ze strachu?
Pismo zostało w szufladzie.
Od tamtej pory nie wiem, czego boja się ludzie inteligentni? I to jest dobre pytanie o kondycję inteligencji w małej gminie na końcu świata, gdzie świat się właśnie zaczyna.
W miasteczku plotek i cudów władza nowej jakości rozwija swoje skrzydła!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto odpowiada i przydziela środki z funduszu socjalnego? Jaka jest rola związków, czy mogą zmieniać decyzję dyrektora i czy mogą być to decyzje niezgodne z regulaminem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe