Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy stowarzyszenie prowadzące sześcioletnią publiczną szkołę podstawową na mocy umowy zawartej z gminą ma obowiązek do 30 czerwca przekazać gminie statut szkoły, wykaz nauczycieli i zobowiązania o których mowa w ustawie wprowadzającej prawo światowe? Czy obowiązek ten dotyczy tylko szkół niepublicznych?
Na podstawie art. 261 ust. 1 w zw. z art. 117 ust. 1 i art. 120 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 stowarzyszenie ma obowiązek złożenia w gminie do dnia 30 czerwca 2017 r. następujących dokumentów: 1) wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w publicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; 2) projekt aktu założycielskiego publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej oraz projekt statutu tej szkoły, dostosowane do przepisów ustawy - Prawo oświatowe; 3) zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych. Jeśli w tym terminie dokumenty nie zostaną złożone, stowarzyszenie powinno chociaż wystąpić z wnioskiem o przedłużenie terminu, co może nastąpić nie dłużej niż do dnia 31 lipca 2017 r. (art. 120 ust. 2 PWuPO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Matka zwróciła się z prośbą o zwolnienie dziecka z nauczania drugiego języka obcego. Powołuje się na opinię Poradni Psychologiczno Pedagogicznej z maja 2010 wydanej w momencie uczęszczania dziecka do II klasy gimnazjum (fragment opinii "dostosować warunki i formę przeprowadzenia w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego"). Czy dziecko powinno posiadać aktualną opinię PPP - zostało przecież przyjęte do liceum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie dojeżdżają do szkoły autobusem PKS. Mają bilety miesięczne zakupione przez Gminę. Czy w tym przypadku Gmina musi zatrudnić opiekuna na czas przejazdu? Kto odpowiada za bezpieczeństwo podczas podróży?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozpoczęłam w lutym procedurę oceny nauczyciela początkującego. Obserwację dokonałam wspólnie z zespołem w grudniu. Czy jest to zgodne z przepisami? Czy obserwację powinnam dokonać po zawiadomieniu o ocenie?Dziękuję za pomoc.
- Nauczyciel dyplomowany (2010r.) złożył do mnie jako dyrektora wniosek o dokonanie oceny pracy. Ostatnia ocena była dokonana w maju 2012r. przez poprzedniego dyrektora. W między czasie n-l był 2 razy na urlopie dla poratowania zdrowia oraz na długotrwałym zwolnieniu lekarskim (9 m-cy). Na jakiej podstawie mam dokonać oceny jego pracy? Rozporządzenie MEN z 2018 oraz KN art6 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy skreślając ucznia z lisy mam obowiązek powiadomić o tym fakcie Kuratora? Drugie pytanie: Czy Kurator może uchylić uchwałę Rady Pedagogicznej, ponieważ Rodzic otrzymał zawiadomienie, a nie decyzję o skreśleniu? Decyzja oczywiście, po podjęciu uchwały, została wydana. W ustawie o systemie oświaty znalazłam tylko informację, że skreśla się ucznia po wydaniu decyzji, a nie po przesłaniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe