Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Matka zwróciła się z prośbą o zwolnienie dziecka z nauczania drugiego języka obcego. Powołuje się na opinię Poradni Psychologiczno Pedagogicznej z maja 2010 wydanej w momencie uczęszczania dziecka do II klasy gimnazjum (fragment opinii "dostosować warunki i formę przeprowadzenia w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego"). Czy dziecko powinno posiadać aktualną opinię PPP - zostało przecież przyjęte do liceum?
Tak, z wyjaśnień zawartych w pytaniu jasno wynika, że zwolnienie z nauki drugiego języka dotyczy gimnazjum.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 10.
1. Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 71b ust. 3b ustawy, zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami lub z autyzmem z nauki drugiego języka obcego. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w danym typie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy dni wolnych od pracy w roku szkolnym 2010/2011. Czy 14.X, 12.XI i 2.V mogą być dniami wolnymi? Jeżeli nie, to czy można je odpracować i w tych dniach szkoła będzie zamknięta. Jest wiele sprzecznych informacji na ten temat.
- Proszę o dokładną interpretację. Czy wychowawca internatu w SOSW jest zobligowany do realizacji dodatkowej godziny? Czy dotyczy to obecnie wszystkich nauczycieli zatrudnionych w placówce? Jeśli tak to czy nauczyciele terapeuci, nauczyciele świetlicy, nauczyciele biblioteki zatrudnieni w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym będą realizować w/w godziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Które rozporządzenie o ramowych statutach dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej jest obecnie aktualne? W roku 2011 pojawił się projekt nowego rozporządzenia, ale nigdzie nie mogę znaleźć wersji podpisanej. Czy ten projekt już obowiązuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła edukację wczesnoszkolną na kierunku pedagogiczno-artystycznym w 1989 r.,
w 2001r. uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego, w akcie nadania jest napisane, że może uczyć w szkołach podstawowych, artystycznych, zakładach kształcenia i placówkach doskonalenia nauczycieli. Czy nauczyciel ten ma kwalifikacje do nauki plastyki w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie nauczania indywidualnego. Przepisy mówią o tym, że uczeń, który otrzymał zgodę z poradni na nauczanie indywidualne po 15 września musi realizować je w domu, nie w szkole. Tak się składa, że mam ucznia w IV klasie technikum, który od lat zmaga się z problemami, wśród których są także stany depresyjne. Przez cały okres kształcenia w technikum uczeń miał zapewnione nauczanie indywidualne w szkole. Opinia z poradni została wystawiona po wprowadzeniu w życie nowych przepisów. Matka chłopaka domaga się, aby zajęcia realizowane były szkole, nie w domu. Czy istnieje jakiś przepis, na który może powołać się dyrektor szkoły, aby umożliwić uczniowi realizację zajęć w szkole? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe