Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy należy dołączyć do księgi arkuszy ocen protokoły z egzaminów poprawkowych uczniów i oprawić je razem?
Tak. Do księgi arkuszy ocen należy dołączyć protokoły z egzaminów poprawkowych. Protokół z egzaminu poprawkowego, podobnie jak protokół z egzaminu klasyfikującego, stanowi załącznik do arkusza ocen.
Co powinno znaleźć się w protokole z egzaminu poprawkowego?
Zgodnie z § 21 ust. 7 rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół, w którym należy wskazać:
• skład komisji,
• termin egzaminu poprawkowego,
• pytania egzaminacyjne,
• wynik egzaminu,
• uzyskaną ocenę.
Ponadto do protokołu dołącza się:
• pisemne prace ucznia,
• zwięzłą informację o jego ustnych odpowiedziach ucznia.
Co powinno znaleźć się w protokole z egzaminu klasyfikującego?
Zgodnie z § 17 ust. 14 rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół, który zawiera w szczególności:
• imiona i nazwiska nauczycieli, którzy przeprowadzają egzamin (w przypadku egzaminu klasyfikacyjnego przeprowadzanego dla ucznia, który spełnia obowiązek szkolny poza szkoła, podaje się imiona i nazwiska członków składu komisji),
• termin egzaminu klasyfikacyjnego,
• zadania (ćwiczenia) egzaminacyjne,
• wyniki egzaminu klasyfikacyjnego oraz uzyskane oceny.
Ponadto do protokołu dołącza się:
• pisemne prace ucznia,
• zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia.
Taki protokół (zarówno egzaminacyjny, jak i klasyfikacyjny) wraz z pisemną pracą ucznia i zwięzłą informacją o jego ustnych odpowiedziach jest integralną częścią arkusza ocen.
Jakie protokoły należy dołączyć do arkusza ocen?
Podobnie należy postąpić, jeśli stwierdzono zastrzeżenia przy ustalaniu oceny z przedmiotu lub zachowania ucznia, wskutek czego doszło do przeprowadzenia sprawdzianu lub – w przypadku oceny z zachowania – głosowania komisji w celu ustalenia nowej oceny. Z prac komisji należy i tym razem sporządzić odpowiedni protokół, który zostanie dołączony do arkusza ocen.
A zatem do arkusz ocen dołącza się protokół z:
• egzaminu poprawkowego,
• egzaminu klasyfikującego,
• prac komisji, która zgodnie z procedurą ustaloną w § 19 ww. rozporządzenia wystawiła nową ocenę klasyfikacyjną z przedmiotu lub zachowania ucznia.
Założenie księgi arkuszy ocen dla uczniów, którzy ukończyli naukę lub opuścili szkołę, jest obowiązkowe
Ponadto w § 13 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji zostało jednoznacznie określone, że szkoła zakłada księgi arkuszy ocen, które zawierają ułożone w porządku alfabetycznym arkusze ocen uczniów urodzonych w jednym roku, którzy ukończyli lub opuścili szkołę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli dyrektor w czasie godzin dydaktycznych wychodzi na naradę np: do Urzędu Miasta (organ prowadzący) - czy w tym czasie może ustalić zastępstwo i zapłacić za godziny doraźne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Skierowanie na badania lekarskie dla nauczyciela wychowania przedszkolnego - jakie warunki szkodliwe należy uwzględnić?
Czy jest ustalony wzór takiego skierowania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Obowiązkiem dyrektora jest przygotowani i prowadzenie tzw kontroli zarządczej...
Mogę prosić o więcej informacji? np.: Od kiedy jest taki obowiązek, jak ma wyglądać ten dokument, wprowadzamy go przez zarządzenie dyrektor?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania:
1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie?
2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu?
3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli przedszkole nie realizuje WWR, a rodzic dostarczy opinię o WWR i opinię psychologiczno-pedagogiczną, to czy przedszkole jest zobowiązane do realizacji zaleceń z opinii PPP (przy dużej liczbie dzieci tylko z opiniami psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznymi i niepełnym wymiarem etatów specjalistów) wiedząc, że dziecko jest zaopiekowane WWR w innej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe