Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania: 1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? 2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? 3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?
1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? Tak – te zajęcia z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej oraz z języka obcego nowożytnego mają odbywać się indywidualnie, albowiem w opinii PPP wskazano zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia właśnie w tym zakresie. Jest to nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne z podziałem na te realizowane przez dziecko z oddziałem klasowym + realizowane z nim indywidualnie.
2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to, że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? Tego rozporzadzenie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie wyjasnia. Zapis mówi jedynie o tym, że tygodniowy wymiar godzin realizowanych indywidualnie z uczniem ustala - z uwzględnieniem opinii poradni - dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę konieczność realizacji przez ucznia całej podstawy programowej, przewidzianej na dany etap edukacyjny.
3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki? Niestety, dyrektorowi w tej sytuacji pozostaje negocjowanie z organem prowadzącym sprawy przydzielenia dodatkowych funduszy na opłacenie tych dodatkowych godzin dla nauczycieli. Musi zatem aneksować projekt organizacyjny na bieżacy rok szkolny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto w szkole niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie ma kompetencje do zmian w statucie szkoły, Organ prowadzący,dyrektor, czy może rada. W statucie jest zapis że dyrektor wnioskuje do organu o zmianę statutu, a rada go zatwierdza. W takim razie kto musi przygotować statut?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie.Od września zaczynam pełnić po raz pierwszy funkcję dyrektora szkoły. Bardzo proszę o podanie mi zestawu dokumentów, które muszę wypełnić na początek roku szkolnego ( oczywiście poza planem i przydziałem czynności dla nauczycieli.)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła prowadzi klasy sportowe. Jednocześnie przy szkole funkcjonuje Uczniowski Klub Sportowy, którego zawodnicy (uczniowie szkoły) biorą udział w rozgrywkach ligowych. Czy zapewnienie opieki nad zawodnikami UKS (a tym samym uczniami szkoły) podczas rozgrywek (nie związanych z zawodami szkolnymi) leży po stornie szkoły czy klubu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy regulacje dotyczące tego, w jaki sposób należy wnioskować o przyznanie świadczenia, można zapisać w regulaminie ZFŚS w następujący sposób? 1. Pracownik ubiegający się o przyznanie świadczenia ZFŚS jest zobowiązany złożyć do dyrektora szkoły wniosek o przyznanie świadczenia w trybie i terminie określonym w dalszych postanowieniach regulaminu. 2. Wysokość świadczenia przyznanego pracownikowi jest uzależniona od jego sytuacji socjalnej (materialnej, życiowej, rodzinnej). 3. Jednym z kryteriów określenia sytuacji materialnej jest złożone przez pracownika oświadczenie o dochodach w rodzinie (załącznik nr 1). 4. Pracownik, który nie złoży oświadczenia o dochodach w rodzinie, zostanie uznany jako osoba o najwyższych dochodach.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zapytać, czy kierownik gospodarczy może być członkiem Komisji inwentaryzacyjnej (rocznej) przeprowadzanej drogą weryfikacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe