Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli przedszkole nie realizuje WWR, a rodzic dostarczy opinię o WWR i opinię psychologiczno-pedagogiczną, to czy przedszkole jest zobowiązane do realizacji zaleceń z opinii PPP (przy dużej liczbie dzieci tylko z opiniami psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznymi i niepełnym wymiarem etatów specjalistów) wiedząc, że dziecko jest zaopiekowane WWR w innej placówce?
Przedszkole jest zobowiązane do objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, jeżeli rodzic się o nią ubiega na podstawie opinii poradni, zgodnie z § 1-3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1798). Z tego obowiązku nie zwalnia realizowanie w innej jednostce oświatowej zaleceń zawartych w odrębnej opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Część zajęć może być prowadzona w grupach (§ 6 ust. 1, § 7-11 ww. rozporządzenia). Dyrektor powinien więc zorganizować dla ucznia pomoc psychologiczno-pedagogiczną, w tym określić wymiar i rodzaj zajęć dla ucznia, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, po rozważeniu możliwości dołączenia dziecka do grup (§ 4 ust. 1, § 20 ust. 6 ww. rozporządzenia). Niezależnie od tych zajęć, nauczyciele mają obowiązek udzielania dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bieżącej pracy z dzieckiem (§ 20 ust. 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o opinię w sprawie wydłużenia nauki w szkole uczniowi niepełnosprawnemu na podstawie rozporządzenia MEN z 2002r z późn. zm. w sprawie ramowych planów nauczania. Decyzję ma podjąć dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w szkole, czy w klasie III gimnazjum można wydłużyć naukę ? Czy to sformułowanie jest ograniczeniem czasowym podejmowania decyzji do końca lutego, nie później, czy należy go rozumieć, że w ostatnich klasach etapu edukacyjnego wydłużenie nauki nie jest możliwe. A jak ma się do tego zapisu paragraf 22 ust 3 rozporządzenia MEN w sprawie oceniania i promowania z 2007 r. że o ukończeniu szkoły przez tego ucznia postanawia rada pedagogiczna.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyglądają regulacje nowego rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób rozliczać dotację na osobę z orzeczeniem? Całość na realizację zadań z orzeczenia? Czy tę część, która przypada na każdego ucznia (np. 700 zł), na bieżące utrzymanie, a resztę na realizację zadań?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy z subwencji oświatowej można w przedszkolu niepublicznym sfinansować nauczycielowi kurs kwalifikacyjny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi w przedszkolu (ukończył stosowne studia podyplomowe lub magisterskie) może prowadzić zajęcia z rytmiki i gimnastyki (wynikające z podstawy programowej) bez posiadania dodatkowych kursów czy specjalistycznych szkoleń?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe