Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o opinię w sprawie wydłużenia nauki w szkole uczniowi niepełnosprawnemu na podstawie rozporządzenia MEN z 2002r z późn. zm. w sprawie ramowych planów nauczania. Decyzję ma podjąć dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w szkole, czy w klasie III gimnazjum można wydłużyć naukę ? Czy to sformułowanie jest ograniczeniem czasowym podejmowania decyzji do końca lutego, nie później, czy należy go rozumieć, że w ostatnich klasach etapu edukacyjnego wydłużenie nauki nie jest możliwe. A jak ma się do tego zapisu paragraf 22 ust 3 rozporządzenia MEN w sprawie oceniania i promowania z 2007 r. że o ukończeniu szkoły przez tego ucznia postanawia rada pedagogiczna.
W kl. 3 gimnazjum nie można przedłużyć tego etapu kształcenia.
Decyzja o przedłużeniu uczniowi okresu nauki powinna być podjęta nie później niż do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w danej szkole. Oznacza to, że nie można przedłużać etapu edukacyjnego w ostatnim roku nauki w danej szkole, a więc nie może być przedłużony np.: w klasie szóstej szkoły podstawowej, w klasie trzeciej gimnazjum.
Rozporządzenie MENiS w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych z 12.02.2001 r. ze zm., § 3 ust. 7.
W mojej opinii zapis rozporządzenia w sprawie oceniania z 2007 r. w brzmieniu: „O ukończeniu szkoły przez ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia na zakończenie klasy programowo najwyższej rada pedagogiczna, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami” zezwala na podjęcie decyzji o ukończeniu szkoły przez ucznia po uwzględnieniu (lub mimo występujących) trudności oraz specyfiki kształcenia, tj. po wyczerpaniu wszelkiej możliwości pomocy ze strony szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko 24 października kończy 2,5 roku, od kiedy przysługuje dotacja na dziecko?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice ucznia mającego opinię poradni pp o dysleksji zwrócili się z prośbą do dyrektora (SP) o zwolnienie ich dziecka z dodatkowych zajęć z języka niemieckiego. Jaką decyzję w tej sytuacji powinien podjąć dyrektor szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją przepisy określające minimalny czas przerwy wakacyjnej dla niepublicznego punktu przedszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy świetlica może być zorganizowana w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, czy w szkole podstawowej i gimnazjum, które wchodzą w jego skład – zgodnie z ramowymi statutami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca może zakazać przyjścia do szkoły uczniowi, który ma zdiagnozowaną wszawicę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe