Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wójt ogłosił konkurs 10 maja 2013 roku natomiast odwołał go 21 maja 2013, podając banalne powody. Czy postąpił zgodnie z prawem oświatowym? Całość do wglądu na stronie www.rzeczniow.pl w zakładce wiadomości.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 kwietnia 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej określa zasady ogłaszania takich konkursów. Zawarte są w nim m.in. wymogi formalne, jakie musi spełniać ogłoszenie oraz przyczyny unieważnienia konkursu. Ani ustawa o systemie oświaty, ani powyższe rozporządzenie nie zabraniają odwołania ogłoszenia o konkursie na stanowisko dyrektora, jak również nie określają przyczyn odwołania. Uważam, że może to nastąpić z wielu powodów, od nieprawidłowości związanych np. z odpowiednim zamieszczeniem informacji o ogłoszeniu konkursu, poprzez przyczyny związane z zatrudnieniem dotychczasowego dyrektora, po sprawy związane z prawidłowym funkcjonowaniem szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy magister matematyki, który ukończył dodatkowo kurs kwalifikacyjny terapii pedagogicznej może prowadzić zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w gimnazjum?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi przysługuje urlop w czasie ferii zimowych? Czy dyrektor ma prawo zlecić mu opiekę nad dziećmi w czasie ferii zimowych?
- Pracownik samorządowy, główny księgowy, obecnie pracuje na 1/1 etatu w jednej szkole (nasza placówka) i na ½ etatu w drugiej szkole (obcej). Pracownik złożył wypowiedzenie w naszej placówce. Po zakończeniu zatrudnienia i otrzymaniu od nas świadectwa pracy, będzie podpisana nowa umowa z tym pracownikiem w naszej szkole (na czas określony lub nieokreślony). Według tego pracownika będzie mógł otrzymywać wówczas dodatek za wysługę w wysokości 20% w obu jednostkach tzn. tej obcej na ½ etatu w wysokości 20% i w naszej jednostce również 20% z 1/1 etatu, przedstawiając w obu jednostkach te same zakończone okresy zatrudnienia potwierdzone takimi samymi świadectwami pracy. Czy będzie to prawidłowe? Czy należy w tym celu dopełnić jakichś formalności? Obie szkoły prowadzone są przez ten sam organ prowadzący.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące funkcjonowania w szkole Komisji Socjalnej, która przyznaje zapomogi (rzeczowe, losowe itp.) nauczycielom zatrudnionym w szkole, bądź też nauczycielom-emerytom. Moje pytanie dotyczy składu ww. Komisji. Czy istnieje jakikolwiek przepis mówiący o tym, kto powinien wchodzić w jej skład. Czy są jakiekolwiek regulacje mówiące o tym czy taki, a taki nauczyciel lub pracownik szkoły może lub też nie może wchodzić w skład Komisji Socjalnej. Idąc dalej - czy istnieje jakiś przepis mówiący o tym, iż członkowie Komisji Socjalnej przydzielającej zapomogi nie mogą być beneficjentami przyjmującymi takie zapomogi? Podam konkretny przykład z mojej szkoły. Otóż szkoła, której jestem dyrektorem to CKU przy Zakładzie Karnym w Płocku. Dysponujemy, jako szkoła, wydzielonym funduszem socjalnym. Jesteśmy małą szkołą. Zatrudnionych w sumie jest 13 nauczycieli (włączając w to mnie jako jedynego zatrudnionego na pełen etat; reszta nauczycieli jako 'dochodzący' na część etatu). Dwóch nauczycieli jest członkami Komisji Socjalnej. Raz do roku przydzielamy zapomogi pieniężne. Komisja rozpatruje wnioski i zgodnie z regulaminem udziela zapomóg, w tym te dwie osoby jako członkowie również korzystają z dobrodziejstw funduszu. Komórka kadrowa ZK ostatnio zarzuciła nieprawidłowości między innymi w zakresie składu komisji i faktu, iż jej członkowie pobierają zapomogi (faktycznie przyznając je sobie). Kadry chcą w tej chwili zmienić skład ww. komisji i dokooptować (przynajmniej jedną) osobę z kadr ZK. Bardzo bym nie chciał, aby ktoś, kto nie zasila naszego funduszu decydował o dysponowaniu jego środkami. Chciałbym zapoznać się z przepisem (o ile taki istnieje) mówiącym dość jasno kto, przez kogo w jaki sposób oraz w jakich okolicznościach może być powołany do komisji socjalnej. Jednocześnie czy jest jakikolwiek przepis, który stanowi, że członkowie komisji socjalnej mogą sami sobie przyznawać zapomogi pieniężne (lub jakiekolwiek inne zapomogi)? Będę wdzięczny za jasne i klarowne wytłumaczenie oraz za podanie podstawy prawnej w rzeczonej sprawie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został zatrudniony na zastępstwo 18 listopada 2019 roku, po przepracowaniu 2 tygodni złożył podanie o dzień wolny z tytułu opieki nad dzieckiem do lat 14. Czy należy mu udzielić dnia wolnego z wymienionego tytułu? Jaki czas musi przepracować pracownik, by zgodnie z KP otrzymać dzień wolny z w/w tytułu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe