Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik samorządowy, główny księgowy, obecnie pracuje na 1/1 etatu w jednej szkole (nasza placówka) i na ½ etatu w drugiej szkole (obcej). Pracownik złożył wypowiedzenie w naszej placówce. Po zakończeniu zatrudnienia i otrzymaniu od nas świadectwa pracy, będzie podpisana nowa umowa z tym pracownikiem w naszej szkole (na czas określony lub nieokreślony). Według tego pracownika będzie mógł otrzymywać wówczas dodatek za wysługę w wysokości 20% w obu jednostkach tzn. tej obcej na ½ etatu w wysokości 20% i w naszej jednostce również 20% z 1/1 etatu, przedstawiając w obu jednostkach te same zakończone okresy zatrudnienia potwierdzone takimi samymi świadectwami pracy. Czy będzie to prawidłowe? Czy należy w tym celu dopełnić jakichś formalności? Obie szkoły prowadzone są przez ten sam organ prowadzący.
Pracowników niepedagogicznych szkoły zatrudnia się na podstawie przepisów ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530). Pracownicy samorządowi uprawnieni są do dodatku za wieloletnią pracę po przepracowaniu 5 lat. Wysokość dodatku wynosi 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego i wzrasta corocznie o 1%, aż do osiągnięcia 20%. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę pracownika samorządowego wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
Przepisy ustawy oraz rozporządzenia Rady Ministrów z 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1960) nie zawierają regulacji pozbawiających pracownika niepedagogicznego placówki oświatowej prawa do dodatku za wieloletnią pracę w przypadku zatrudnienia na podstawie drugiej umowy o pracę w innej lub tej samej jednostce podlegającej samorządowi. Mając dwie odrębne umowy o pracę pracodawcy samorządowego pracownikowi przysługuje dodatek z każdej umowy o pracę, bowiem są to odrębne stosunki pracy, wliczając zakończone okresy zatrudnienia.
W myśl § 7 ust. 4 rozporządzenia jeżeli pracownik samorządowy był zatrudniony równocześnie w ramach więcej niż jednego zakończonego stosunku pracy, to do okresu uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się jeden z tych okresów zatrudnienia. Zatem do okresu zatrudnienia i dodatku za wieloletnią pracę powinny zostać zaliczone wszystkie zakończone okresy zatrudnienia pracownika – za wyjątkiem okresu współzatrudnienia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel został po raz pierwszy zatrudniony 2.09.1996, ponieważ 1.09 była niedziela. Obecnie nauczyciel chce sprostowania umowy (daty rozpoczęcia pracy) na 1.09.1996 r. Czy mogę dokonać takiej korekty i w jakich dokumentach należy jeszcze dokonać sprostowań? Nadmieniam, że nauczyciel zawierał umowę z poprzednim dyrektorem szkoły, a obecnie pracuje w innej szkole.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Przy uzupełnianiu SIO napotykam rubrykę "wydatki majątkowe"? Co do nich zaliczamy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek powołania społecznego inspektora pracy?
- Organ prowadząc podjął uchwałę o likwidacji szkoły podstawowej z dniem 31.08.2013 r. W zamian za odprawę, kilku mianowanym nauczycielom zaproponowano pracę w innej szkole na terenie tej samej gminy. Niestety ma być to praca w niepełnym wymiarze w likwidowanej szkole pracują na pełnych etatach. Wójt gminy chce złożyć nauczycielom pisemne propozycje i oczekuje natychmiastowej odpowiedzi.Nauczyciele chcą pracować jednak nie chcą się zgodzić na ograniczenie etatu. Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem. Kolejne pytanie: jakie są obowiązki dyrektora likwidowanej szkoły wobec pracowników obsługi i nauczycieli (terminy wypowiedzeń, rozwiązanie umów o pracę na czas określony i nieokreślony itp.).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób uzupełnić w aktach osobowych brakującą umowę o pracę na czas nieokreślony? Pracownik ostatni aneks do umowy ma do 31 sierpnia 2002r. Od tego czasu pracuje nadal. Ja jestem dyrektorem od 2 lat. Proszę o wzór.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe