Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym realizowane są zajęcia logopedyczne i psychologiczne czy powinny być realizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, czy też w ramach rewalidacji? Zajęcia realizowane są tylko dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
W ramach realizacji indywidualnego programu edukacyjno- terapeutycznego dla dzieci niepełnosprawnych są prowadzone zarówno zajęcia rewalidacyjne, jak i z pomocy psychologiczno – pedagogicznej - § 6 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. W sytuacji, gdy dla dzieci są prowadzone np. zajęcia psychologiczne lub logopedyczne niezwiązane z niepełnosprawnością, są one zajęciami realizowanymi tylko w ramach tej pomocy - § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecku przedszkolnemu z orzeczeniem autyzmu przyznano dwie godziny rewalidacyjne tygodniowo. Rodzic twierdzi, że przysługują mu 4 godziny. Czy ma rację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole na jednym poziomie nauczyciele mogą korzystać z różnych podręczników?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy właściciel przedszkola, będący jednocześnie organem prowadzącym i pełniącym funkcję dyrektora w szkole publicznej, może pobierać wynagrodzenie za pełnienie ww. funkcji z dotacji oświatowej? Jeśli tak to na jakiej podstawie może się to odbywać? Czy musi to być jakaś umowa czy zarządzenie organu prowadzącego? Czy może pobierać wynagrodzenie na podstawie faktury?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zawrzeć umowę użyczenia sali gimnastycznej z osobą prywatną(studentowi na ćwiczenia akrobatyczne)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć nadgodziny nauczycielowi przedszkola, który tygodniowo ma 2,5 nadgodzin planowych i w dniu w którym pracuje od godz. 6.30 do 15.30 jest oddelegowany na zebranie związkowe ZNP od godz. 11.00 do 14.00 (pełni funkcję prezesa ogniska). Czy nauczyciel po zebraniu wraca do pracy i liczymy mu normalnie nadgodziny? Czy po zebraniu nauczyciel nie wraca już do pracy i zdejmujemy mu nadgodziny planowe?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe