Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecku przedszkolnemu z orzeczeniem autyzmu przyznano dwie godziny rewalidacyjne tygodniowo. Rodzic twierdzi, że przysługują mu 4 godziny. Czy ma rację?
Kwestia tygodniowego wymiaru godzin zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu nie ma szczegółowych regulacji. Albowiem przepisy prawa oświatowego dotyczące ramowych planów nauczania wskazują tylko liczbę godzin zajęć rewalidacyjnych dla uczniów. W związku z tym wymiar godzin indywidualnych zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu powinien być ustalany indywidualnie dla każdego dziecka, w oparciu o zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz konkretne potrzeby tego dziecka. Gminy, do których należy prowadzenie przedszkoli zazwyczaj ustalają zasady organizacji roku szkolnego i w nich precyzują, ile godzin może przeznaczyć dyrektor na zajęcia rewalidacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami. Proszę też pamiętać, że planując w IPET wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych można wziąć pod uwagę, iż zgodnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo – a takie są zajęcia rewalidacyjne powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić: z dziećmi w wieku 3-4 lat – około 15 minut, z dziećmi w wieku 5-6 lat – około 30 minut. Przedszkola często przyznają dziecku rewalidację w wymiarze 2 godz. tygodniowo rozbijając ten czas na kilka oddzielnych zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Piszę jako organ prowadzący oraz jednocześnie dyrektor przedszkola niepublicznego. Czy z dotacji przekazywanej z Urzędu Gminy można sfinansować zakup i montaż pompy ciepła powietrznej jako źródło ogrzewania budynku przedszkola oraz wody w bojlerze zamiast wykorzystywanego obecnie pieca na ekogroszek? Istniejący piec nie był kupowany ze środków przekazywanych przez gminę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Organem prowadzącym naszą szkołę jest Stowarzyszenie. Od 1 września 2015r. przyjęliśmy do oddziału przedszkolnego chłopca posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jest to dziecko z upośledzeniem w stopniu znacznym. Urząd gminy twierdzi, że zwiększoną subwencję możemy otrzymać dopiero od 1 stycznia 2O16r. Czy jednak powinniśmy ją otrzymywać od 1 IX 2015r?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z wprowadzeniem centralizacji podatku VAT od 01.01.2017r w placówkach oświatowo- wychowawczych, a konkretnie Bursa w naszym przypadku - czy zobowiązani jesteśmy podpisywać tzw. porozumienia współpracy ze szkołami uczniów którzy u nas mieszkają?Proszę o podanie podstawy prawnej o ile taka obowiązuje.
- Jakie pensum powinien realizować nauczyciel w grupie dzieci, która liczy: szesnaścioro dzieci 6-letnich + pięcioro dzieci 5-letnich? 22 godziny pensum czy 25 godzin, zgodnie z uchwałą organu prowadzącego, która mówi, że nauczyciel pracujący z dziećmi 5-letnimi i młodszymi realizuje 25 godzinne pensum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką prowadzoną przez stowarzyszenie. Zgodne z Art. 80. sys. oświaty Przedszkola, o których mowa w ust. 1, otrzymują na każdego ucznia z budżetu gminy dotację w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego. W przypadku braku na terenie gminy przedszkola prowadzonego przez gminę, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkoli publicznych, pomniejszone o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy. Podstawą do ustalenia w/w kwoty dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez gminę. Czy w związku z tym do ustalenia kwoty przewidzianej na jedno dziecko gmina może brać pod uwagę liczbę dzieci biorących udział w projekcie unijnym (utworzenie 3 nowych oddziałów ), a nie uwzględnia kwoty przewidzianej na realizację projektu. Takie obliczanie kwoty dotacji dla przedszkoli prowadzonych w naszej gminie przez stowarzyszenia znacznie zaniżyło koszty przekazywane przez gminę na jedno dziecko w tychże placówkach.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe