Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy języków obcych w szkole ponadgimnazjalnej. Czy uczeń kończący gimnazjum z językiem obcym III1 musi obowiązkowo kontynuować naukę tego języka na poziomie IV! poziom rozszerzony?? czy ma prawo do IV.1 poziom podstawowy. Proszę o jednoznaczną odpowiedź.
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenie MENiS z 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ( ze zm.).
2) Rozporządzenie MEN z 27.08.2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
3) Rozporządzenie MENiS z 12.02.2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (ze zm.).
4) Rozporządzenie MEN z 7.02.2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. Od 1.09.2012 r. weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie pod¬stawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Na IV etapie edukacyjnym język obcy nowożytny na poziomie IV.1 może być nauczany w zakresie podstawowym lub rozszerzonym. Podstawa programowa zakłada, że zajęcia z języków obcych nowożytnych na IV etapie edukacyjnym są organizowane: a. na poziomie IV.0 – dla początkujących, b. na poziomie IV.1 – dla kontynuujących naukę: 1. w zakresie podstawowym – na podbudowie wymagań poziomu III.0 dla III etapu edukacyjnego, 2. w zakresie rozszerzonym – na podbudowie wymagań poziomu III.1 dla III etapu edukacyjnego, o istotnie szerszych wymaganiach w stosunku do zakresu podstawowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość przesłani mi skanu pisma MEN do kuratorów oświaty w sprawie planowania i realizacji godzin z art. 42 KN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic dziecka pięcioletniego może przenieść dziecko z punktu przedszkolnego do oddziału przedszkolnego w trakcie roku szkolnego ( np. od początku II okresu) ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister wychowania fizycznego posiada automatycznie uprawnienia do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej?
- Dotyczy dodatkowych dni wolnych do dyspozycji dyrektora szkoły. Czy w sytuacji kryzysowej można zamienić dzień z dyspozycji dyrektora (które zostały do 30 września wyznaczone) na inny dzień nie będący w tym harmonogramie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. par. 7 można zwolnić ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem lekkim z nauki 2. języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe