Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. par. 7 można zwolnić ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem lekkim z nauki 2. języka obcego?
W szkole podstawowej każdego ucznia obowiązuje nauka jednego języka obcego nowożytnego. Uczestnictwo w lekcjach drugiego języka – jako przedmiotu dodatkowego jest zatem dobrowolne za zgodą rodziców. Nie ma więc konieczności zwalniania jakiegokolwiek ucznia - czy to zdrowego, czy też niepełnosprawnego – z nauki tego drugiego języka.
Poza tym, warto wiedzieć, że od 1 września 2015r., na podstawie:
* Rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 18 czerwca 2015 r., poz. 843)
- Z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera - na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
* Rozporządzenia MEN z dnia 29 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2014. poz. 1993)
- Wskazano, że obowiązkowa nauka jednego języka obcego nowożytnego (a nie dwóch) dotyczy wszystkich uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, niezależnie od rodzaju szkoły lub oddziału, do którego uczęszczają.
- Umożliwiono uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczęszczającym do oddziału ogólnodostępnego lub integracyjnego nauki drugiego języka obcego nowożytnego. Na wniosek rodzica ucznia uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego w wymiarze ustalonym dla oddziału, do którego uczęszcza
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przeprowadzając rekrutację na zajęcia w placówce wychowania pozaszkolnego muszę uwzględnić ich kontynuację? Czy mogę pominąć w rekrutacji kontynuację zajęć i przeprowadzać rekrutację od "zera"? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik złożył wniosek o dokonanie oceny pracy z datą czerwcową br. Jakie kryteria zastosować przy ocenianiu? Czy w tym przypadku obowiązuje tryb nowy czy stary? Jak to przeprowadzić, aby było to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin ponadwymiarowych może realizować dyrektor szkoły, wicedyrektor oraz kierownik szkolenia praktycznego? Osoby te realizują przedmioty zawodowe. Co zrobić, jeżeli jest problem ze znalezieniem nauczycieli zawodowców? Czy można zwiększyć wymienionym osobom liczbę godzin ponadwymiarowych? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Sytuacja dotyczy szkoły niepublicznej - Jaka jest droga administracyjna w sytuacji, gdy dziecko 6-letnie zostało zapisane do klasy 1? Po dwóch tygodniach rodzice stwierdzili, że jednak dziecko nie jest gotowe na szkołę i chcą przepisać dziecko do klasy 0. Czy wystarczy wniosek rodziców, decyzja dyrektora o skreśleniu dziecka z listy uczniów klasy 1 i zapisania na listę wychowanków klasy 0 oraz poinformowanie szkoły rejonowej, że dziecko nie realizuje obowiązku szkolnego, tylko obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Solidarność i ZNP negatywnie zaopiniowały regulamin oceniania nauczycieli w szkole. Czy RP może opiniować w/w regulamin? Czy dyrektor może wprowadzić regulamin? Czy możne oceniać zgodnie z przyjętymi procedurami i nowym regulaminem? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe