Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytałam o zerowke na dwie zmiany. W związku z państwa odpowiedzią mam pytanie w jaki sposób mam utworzyć dwa oddziały? gdzie to zgłosic? Jest to grupa 5-6 latkow. Moze mają Państwo jakieś wzory pism? Proszę o podanie krok po kroku w jaki sposób mam to zrobić. Bardzo zależy mi na szybkiej odpowiedzi.
Przepisy oświatowe nie dają możliwości działania jednego oddziału przedszkolnego z podziałem na dwie grupy działające w różnych godzinach w tych samych dniach, dlatego dyrektor powinien utworzyć dwa odrębne oddziały, z których każdy rozpoczyna i kończy zajęcia – w tym realizujące podstawę programową - o swoich godzinach, zgodnie z organizacją pracy placówki określoną w statucie (art. 102 ust. 1 pkt 9, art. 172 ust. 3 PO). Każde dziecko będzie przypisane do jednego oddziału przez dyrektora, jeśli nie dokonano tego na etapie rekrutacji (wskazane jest uprzednie zasięgnięcie opinii rodziców co do preferowanych godzin nauki dziecka); do każdego z nich mogą uczęszczać zarówno 5- i 6- latki, jak i można utworzyć oddziały osobne dla każdego rocznika. Każdy odział będzie prowadzony przez nauczyciela – wychowawcę. Utworzenie dwóch oddziałów w przypadku publicznego przedszkola zamieszcza się w aneksie do arkusza organizacyjnego, który zatwierdza organ prowadzący (art. 110 PO). Natomiast w niepublicznym przedszkolu poinformowanie organu prowadzącego następuje na zasadach określonych w statucie (art. 172 ust. 3 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki jest wymiar godzin w grupie 3-4 latków, a jaki dla grupy 5-6 latków (z przewagą dzieci 5-letnich w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zmienić terminy dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w czasie trwania roku szkolnego? Powodem jest zmiana terminu ferii zimowych przez MEiN.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie I szkoły podstawowej jest 26 uczniów. Na zajęciach komputerowych jest 20 komputerów. Rodzice wystąpili o podział dzieci na grupy.Przepisy nie regulują tej kwestii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dostarczyli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w dniu 1 lipca 2017 r. do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej. Co wiąże się z przyjęciem dziecka z orzeczeniem? Jakie warunki nauki i wspomagania należy mu zapewnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej z obowiązującymi przepisami do przeprowadzenia rekrutacji w bursach w roku szkolnym 2018/2019.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe