Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice dostarczyli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w dniu 1 lipca 2017 r. do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej. Co wiąże się z przyjęciem dziecka z orzeczeniem? Jakie warunki nauki i wspomagania należy mu zapewnić?
Wszystkie sprawy związane z organizacją kształcenia specjalnego dla ucznia posiadającego w/w orzeczenie regulować będą od 1 września 2017r. rozporządzenia MEN, które w chwili obecnej są tylko projektami i czekają od ponad miesiąca na podpis ministra edukacji:
1. Rozporządzenie MEN z dnia ….. 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U…..) – projekt z 13 czerwca br.
2. Rozporządzenie MEN z dnia …… 2017r. w sprawie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz placówkach (Dz.U……) – projekt z 9 czerwca br.
Jeśli zapisy tych projektów nie ulegną zmianie, to przede wszystkim na szkole spoczywać będzie obowiązek opracowania dla tego ucznia (do 30 września) Indywidualnego Programu Edukacyjno-
Terapeutycznego i wskazanie/określenie w nim min.:
- kierunku zintegrowanych oddziaływań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia;
- rodzaju dostosowań warunków organizacji kształcenia specjalnego ucznia niepełnosprawnego;
- rodzaju obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych;
- zakresu i form udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej
IPET opracowuje zespół składający się z nauczycieli i specjalistów pracujących na co dzień z uczniem w szkole. IPET opracowuje zespół po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia min. na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wywiadu z rodzicami oraz obserwacji nauczycieli.
W zależności od rodzaju/typu niepełnosprawności ucznia szkoła musi zatrudnić albo nauczyciela z kwalifikacjami w zakresie pedagogiki specjalnej albo asystenta nauczyciela albo pomoc nauczyciela.
Więcej informacji szkoła będzie mogła uzyskać z chwilą ogłoszenia w/w rozporządzeń w Dzienniku Ustaw.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym uczęszcza do szkoły masowej, jak wygląda od strony prawnej nauczanie języka angielskiego tego dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą ogólnodostępną bez klas integracyjnych. W przyszłym roku szkolnym kiedy doją uczniowie z innych miejscowości klasa IV będzie liczyła 30 uczniów w tym 3 uczniów będzie posiadało orzeczenie o niepełnosprawności i 1 o niepełnosprawności sprzężonej. Jakie są możliwości i jakie warunku musi spełnić szkoła aby utworzyć klasę integracyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 lutego 2021 r. chcę zatrudnić w klasie II szkoły podstawowej nauczyciela, który posiada tytuł licencjata z edukacji wczesnoszkolnej i tytuł zawodowy mgr z doradztwa zawodowego. Czy ta osoba posiada kwalifikacje do nauczania edukacji wczesnoszkolnej w klasach I–III, czy musi mieć magisterium też z edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy klasa technikum odbywająca zajęcia praktyczne w warsztatach szkolnych, złożona z uczniów z których część uczy się zawodu geodeta a część zawodu logistyk jest oddziałem wielozawodowym w świetle przepisów prawa oświatowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnie psychologiczno-pedagogiczne wydając orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego nie wypisują wszystkich możliwych placówek do których dziecko może uczęszczać np. do innej formy wychowania przedszkolnego lub ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego. Czy w związku z tym pomimo tego rodzic może zapisać dziecko do placówki, która nie jest wymieniona na orzeczeniu w zaleceniach? a spełnia najwięcej zaleceń do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym w okolicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe