Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę niepubliczną szkołę podstawową ,która utrzymuje się z wyłącznie z subwencji oświatowej.Chciałabym ją przekształcić w szkołę publiczną od przyszłego roku szkolnego. Jakie procedury i jakie terminy obowiązują w takim przypadku?
Powyższe przekształcenie szkoły jest niemożliwe z powodu braku podstawy prawnej. Do końca lutego 2021 r. należałoby poinformować rodziców wszystkich uczniów oraz gminę o zamiarze i przyczynie likwidacji niepublicznej szkoły z dniem 31 sierpnia 2021 r., a po tym terminie przekazać dokumentację przebiegu nauczania kuratorowi oświaty; szkoła zostanie wykreślona z ewidencji niepublicznych szkół (art. 172 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910). Równocześnie w bieżącym roku szkolnym należałoby uzyskać pozytywną opinię kuratora oświaty na utworzenie publicznej szkoły oraz wystąpić do gminy o udzielenie zezwolenia na utworzenie publicznej szkoły od dnia 1 września 2021 r. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami (m. in. pozytywną opinią kuratora oświaty, z projektem aktu założycielskiego i statutu nowej szkoły i innymi dokumentami wymienionymi w przepisach wykonawczych) należałoby złożyć do dnia 30 września 2020 r. - art. 88 ust. 4 i 5 PO oraz § 2 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. z 2017 r., poz. 1625).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zamieszczony przez Państwa wzór programu profilaktyki : Poznaję -wybieram w jakikolwiek sposób wpisuje się w nowe rozporządzenie MEN w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej,
edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii z 18.08. 2015 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z Aspergerem może mieć czterech nauczycieli wspomagających w klasie 4? Czy rodzic może nie podpisać IPETu ze względu na to?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W połowie lutego zgłosiła się do naszej szkoły, rodzina z Ukrainy z Doniecka, z trójką dzieci. W związku z sytuacją na Ukrainie dzieci od września nie uczęszczały regularnie do szkoły. Rodzina jest też po bardzo traumatycznych przeżyciach w związku z ucieczką z miejsca zamieszkania. Rodzice nie posiadali dokumentów ukończenia poszczególnych klas dzieci. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej oraz testów z zakresu matematyki i języka angielskiego, uczniowie zostali przyjęci do klas odpowiednio: klasa 2 - Sierhij (9 lat), klasa3 - Beniamin (11lat), klasa5 - Yelisei (13lat). W ciągu 2 miesięcy, kiedy chłopcy są u nas w szkole, widzimy, że zrobili ogromne postępy w nauce, szczególnie Beniamin i Yelisei. Zaczęli przypominać sobie treści, które były realizowane w szkole na Ukrainie. Uczęszczają na zajęcia wyrównawcze oraz na dodatkowe lekcje języka polskiego. Rodzice chłopców zwrócili się do mnie z prośbą o możliwość przeniesienia/promocji dwóch starszych synów do klas programowo wyższych. Na Ukrainie ukończyli odpowiednio klasy Sierhij - klasa 2, Beniamin - klasa 4, Yelisei - klasa 6. W związku z tym, zwracam się z zapytaniem, czy w tej wyjątkowej sytuacji, istnieje taka możliwość, aby w trakcie roku szkolnego, np. zorganizować egzaminy klasyfikacyjne, na podstawie których uczniowie ci mogliby przejść do klasy programowo wyższej. Jeśli nie to czy istnieje jakakolwiek inna możliwość, aby rozwiązać tą sytuację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej do zwolnienia ucznia z drugiego języka, ale z gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy trzeciej liceum ogólnokształcącego otrzymał ocenę niedostateczną z jednego przedmiotu. Ma prawo do egzaminu poprawkowego w sierpniu. Według jakich zasad będzie zdawał egzamin maturalny w 2015, zakładając, że zda poprawkę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe