Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z Aspergerem może mieć czterech nauczycieli wspomagających w klasie 4? Czy rodzic może nie podpisać IPETu ze względu na to?
Rodzic otrzymuje kopię programu, nie jest natomiast jego autorem, a w związku z tym go nie podpisuje - § 6 ust. 12 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. Przepisy ww. rozporządzenia nie stanowią, że zadania nauczyciela wspomagającego dla ucznia musi pełnić jedna osoba. W związku z tym kierując się sytuacją kadrową, ale również potrzebami danego ucznia, można rozważyć przydzielenie zadań nauczyciela wspomagającego więcej niż jednemu nauczycielowi. Ponieważ rodzic nie musi korzystać z wszelkich form wsparcia dla niepełnosprawnego dziecka, może ewentualnie zrezygnować z pomocy nauczyciela wspomagającego, gdy nie zgadza się z wykonywaniem zadań na tym stanowisku przez kilku nauczycieli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Języki obce w LO ciąg dalszy.
Z Pani odpowiedzi wywnioskowałam, że uczeń który ukończył gimnazjum na poziomie III1 musi kontynuować naukę na poziomie IV 1. W przypadku kiedy diagnoza wykazała niski poziom umiejętności realizuje język obcy na poziomie podstawowym (dotyczy to wymagań, liczby godzin oraz zapisu w dokumentacji przebiegu nauczania). Czy dobrze zrozumiałam?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kadrowa odrzuciła wniosek nauczyciela początkującego na start tłumacząc, że jest zatrudniony od 1 grudnia, a dodatek można wypłacać do końca września. Jest to pierwsza praca nauczyciela w pełnym wymiarze i na zastępstwo. Czy jest to zgodne z przepisami prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć na kontynuowanie obowiązku nauki ucznia klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej, który odebrał dokumenty z poprzedniej szkoły ponad miesiąc temu.Jednocześnie informuję, że kontynuowanie nauki będzie się odbywało w takim samym zawodzie, ale w okresie gdy uczeń nie chodził do żadnej szkoły/nie spełniał obowiązku nauki/ w obu szkołach odbyły się rady pedagogiczne zatwierdzające wyniki klasyfikacji śródrocznej, którą uczeń nie był objęty- co wpisać w ocenach półrocznych w przypadku przyjęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie prawnej art 6a KN tj. Dz.U. z 2016., poz.1379 czy na Dz.U. z 2017., poz.1189 mam się oprzeć składając wniosek o ocenę pracy do organu nadzorującego szkołę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi pensum nauczyciela prowadzącego w przedszkolu ogólnodostępnym zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze dla dziecko upośledzonego w stopniu głębokim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe