Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie kiedy nauczyciel składa wniosek o dopuszczenie programu wychowania przedszkolnego w czerwcu? Czy może jest jakiś określony miesiąc? Kiedy Rada Pedagogiczna opiniuje program? Czy może to być to samo posiedzenie rady, na której dyrektor dopuszcza programy?
Przepisy art. 22a UoSO, które nakładają na nauczyciela obowiązek przygotowania programu wychowania przedszkolnego, jednocześnie nie wyznaczają żadnego terminu. W związku z tym termin ten może zostać określony w wewnętrznych regulacjach przedszkola (np. w statucie) w części określającej obowiązki nauczycieli lub wyznaczony na podstawie decyzji dyrektora z uwzględnieniem z jednej strony czasu potrzebnego nauczycielowi na opracowanie programu oraz dla rady pedagogicznej na zapoznanie się i zaopiniowanie na posiedzeniu oraz dyrektorowi na zapoznanie się i zatwierdzenie programu. Jeśli rada pedagogiczna pozytywnie zaopiniuje program lub zgłosi uwagi, które dyrektor jest w stanie od razu rozpatrzyć i uzna, że nie stoją na przeszkodzie zatwierdzeniu programu, dyrektor może go zatwierdzić w tym samym dniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy nowego rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Jak powinna przebiegać wzorcowa procedura opracowania IPET, w tym dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (diagnoza wstępna, diagnoza monitorująca)?; 2. Jak prawidłowo organizować zajęcia rewalidacyjne po zmianach wprowadzonych przez MEN, zgodnie z wytycznymi nowych rozporządzeń?; 3. Kto i z jakich godzin powinien je realizować?; 4. Jakie obowiązki i zadania powinien spełnić dyrektor oraz Zespoł ds. planowania i koordynowania kształcenia specjalnego?; 5. Jakich należy zatrudnić specjalistów?; 6. Co oznaczają nowe formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej: Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – jak je organizować i którzy uczniowie powinni być nimi objęci? Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – dla kogo i jak organizować zajęcia, by wspomagać efektywność uczenia się? Co to jest zindywidualizowana ścieżka kształcenia – komu i w jaki sposób należy dostosować organizację i proces nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych?; 7. Jak dokonywać oceny efektywności udzielonej pomocy i formułować wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia?; 8. Co należy zrobić, gdy udzielana uczniowi pomoc psychologiczno-pedagogiczna nie przynosi efektów i nie następuje poprawa jego funkcjonowania?; 9. Kto składa wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej dotyczący pogłębionej diagnozy ucznia i co trzeba w nim zawrzeć? Pytania dotyczą LO niepublicznego, gdzie są orzeczenia: Asperger, choroby sprzężone, zagrożenie niedostosowaniem społecznym. Bardzo proszę o niecytowanie rozporządzenia. Proszę o odpowiedzi na pytania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy na egzaminie ósmoklasisty uczeń z dysgrafią może mieć zastosowanie szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań otwartych...uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia logopedyczne dla dzieci z 5 -godzinnego oddziału przedszkolnego przy SP mogą być organizowane w czasie trwania zajęć, czy powinny one odbywać się w czasie swobodnej zabawy bądź po zajęciach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę mi podać podstawy prawne dotyczące oceny pracy dyrektora, czy są opracowane kryteria oceny pracy dyrektora gimnazjum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź jaki konkretnie dziennik powinien prowadzić nauczyciel szkoły podstawowej do zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej mam na myśli zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne i zajęcia terapeutyczne, a jaki dziennik do zajęć rewalidacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe