Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedź jaki konkretnie dziennik powinien prowadzić nauczyciel szkoły podstawowej do zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej mam na myśli zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne i zajęcia terapeutyczne, a jaki dziennik do zajęć rewalidacyjnych?
Tę kwestię reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Naukowaj z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. poz. 1646 oraz z 2019 r., poz. 1664). Tam § 11 ust.1-3 wyjaśnia, że dla zajęć będących formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzi się Dziennik zajęć innych (należy wpisać ich nazwę zgodną z brzmieniem ustalonym w rozp. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej), gdzie gdzie wpisuje się:
w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio dzieci/uczniów oraz oddział, do którego uczęszczają,
- adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają,
- indywidualny program pracy z dzieckiem/uczniem, a w przypadku zajęć grupowych - program pracy grupy,
- tygodniowy rozkład zajęć, daty i czas trwania,
- tematy przeprowadzonych zajęć,
- ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem/uczniem odnotowuje się obecność dzieci/uczniów,
- Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Zajęcia rewalidacyjne także dokumentuje się w Dzienników zajęc innych, wpisując ich nazwe jako zajęcia rewalidacyjne. W sprzedaży oferowane różne dzienniki zajęć innych – czasem nazywane zajęciami specjalistycznymi. Przed zakupem trzeba zwrócić jednak uwagę czy zawierają one rubryki zgodne z wytycznymi przywołanego rozporządzenia. Podobnie jest z dziennikami w formie elektronicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie podstawy prawnej do układania rozkładu zajęć w szkole ponadgimnazjalnej (chodzi o blokowanie godzin np. j. angielskiego itp.).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym przedszkolu trzeba mieć plan finansowy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację w następującym temacie: dyrektor tworząc plan nadzoru uwzględnia w nim wnioski z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego. Wnioski te zawarłam w tematyce związanej z kontrolą, wspomaganiem. Czy wybór obszaru ewaluacji musi wynikać z rekomendacji lub wniosków z ubiegłego roku, czy też może to być nowy obszar, który chcemy zbadać, a wynika np. z priorytetów MEN. Do tej pory tak właśnie postępowałam, a po ostatnim szkoleniu dowiedziałam się, że wybór tematu ewaluacji ma wynikać z wniosków i rekomendacji z poprzedniego roku. Które stanowisko jest słuszne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramowym rozkładzie dnia w oddziale przedszkolnym na zajęcia dydaktyczne ma być 60 min czy można rozpisać 2 razy po 30 min?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- jak zorganizować zajęcia z kształcenia zawodowego w klasie IV. Uczniowie muszą przystąpić do styczniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,
a jeszcze do kwietnia mają zajęcia? Czy musi być podwojenie godzin w I semestrze żeby była zrealizowana podstawa programowa? co wtedy z godzinowym ograniczenie w tygodniu. Czy liczy się uśrednienie za d semestry?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe