Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację, dla uczniów jakich klas szkoły podstawowej dyrektor ma obowiązek zapewnienia opieki świetlicowej po zakończonych obowiązkowych zajęciach edukacyjnych? Jestem wicedyrektorem szkoły podstawowej niepublicznej. Proszę o podanie rozporządzenia, które stricte reguluje przepisy opieki i pracy świetlicy od roku 2017.
Statut szkoły zawiera w szczególności:25) organizację świetlicy z uwzględnieniem warunków wszechstronnego rozwoju ucznia – w przypadku szkoły podstawowej i szkoły prowadzącej kształcenie specjalne, o której mowa w art. 127 ust. 1;Szkoła w zakresie realizacji zadań statutowych zapewnia uczniom możliwość korzystania z: 1) pomieszczeń do nauki z niezbędnym wyposażeniem; 2) biblioteki; 3) świetlicy – w przypadku szkoły podstawowej i szkoły prowadzącej kształcenie specjalne.Szkoła podstawowa oraz szkoła prowadząca kształcenie specjalne jest obowiązana zapewnić zajęcia świetlicowe dla uczniów, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na: 1) czas pracy rodziców – na wniosek rodziców; 2) organizację dojazdu do szkoły lub inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole. 2. Świetlica zapewnia zajęcia świetlicowe uwzględniające potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, zajęcia zapewniające prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji.
Podstawa prawna: Załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 10 maja 2018 r. (poz. 996) USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w szczególności art. 98, 103, 105.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. par. 7 można zwolnić ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem lekkim z nauki 2. języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły podstawowej może od 1 września 2018 r.realizować swoje pensum w wygaszanym gimnazjum, w którym do tej pory był nauczycielem i dyrektorem? (szkoły w ramach jednego organu prowadzącego).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wystawić ocenę śródroczną uczniowi szkoły ponadpodstawowej, który realizuje nauczanie tego samego języka obcego jednocześnie w zakresie podstawowym i rozszerzonym? Podobno nie może to być średnia ważona ani żadna inna średnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje od tego roku Liceum Ogólnokształcące dla dorosłych w formie stacjonarnej, do którego zostali przyjęci absolwenci szkoły zasadniczej. Zgodnie z przepisami zostali oni przyjęci do klasy II czyli na semestr III. W szkole zasadniczej (stara podstawa programowa) nie mieli biologii i chemii. Pierwsze pytanie: Czy te dwa przedmioty powinni zaliczyć w ramach egzaminu klasyfikacyjnego? Jeśli tak to jak to zapisać w arkuszu ocen? Czy tylko tam gdzie jest informacja o egzaminach klasyfikacyjnych, czy w wykazie przedmiotów? Drugie pytanie: Czy na świadectwie końcowym po ukończeniu Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych należy wpisać tylko przedmioty realizowane w tej szkole w ciągu dwóch lat? A co z ocenami z tych przedmiotów, które powinni mieć w klasie I (I i II semestr) fizyka, informatyka, historia itd. Czy te oceny należy przepisać ze świadectwa ukończenia szkoły zasadniczej, czy ich wcale nie wpisywać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie II Liceum dla dorosłych są osoby, które ukończyły zasadniczą szkołę zawodową i zgodnie z rozporządzeniem MEN mogły być przyjęte właśnie od razu do klasy II. Potem przepisuje im się na świadectwie ukończenia liceum stopnie z ZSZ z przedmiotów realizowanych w zakresie podstawowym. Niestety te osoby nie miały w szkole zawodowej np. chemii. Przedmiot ten realizowany jest zaś w klasie I Liceum. Plan zajęć uniemożliwia słuchaczom kl.II uczęszczanie na zajęcia z chemii z klasą I. W jaki sposób uczni sklasyfikować z tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe