Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pani sprzątająca pracowała w szkole od 05.2000 r. do 31.03.1016 r. po czym rozwiązała umowę w związku z przejściem na emeryturę. W dniu 04.04.2016 podpisano umowę na czas określony do 31.12.2016 r. Czy kolejna umowa na czas określony będzie drugą umową? Czy do limitu 33 m-cy wliczam okres od 22.02.2016 r.?
Umowa o pracę trwająca od 2000 roku była z pewnością umową na czas nieokreślony. Nowa umowa, zawarta na czas określony już po zmianie przepisów, jest zatem pierwszą umową na czas określony.
Gdyby poprzednia umowa, kończąca się w marcu 2016 r., była zawarta na czas określony, należałoby do niej zastosować art. 251 kodeksu pracy w znowelizowanym brzmieniu w ten sposób, że do okresu zatrudnienia należałoby wliczyć okres przypadający od 22.02.2016 r. i potraktować ją jako pierwszą umowę na czas określony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownicy obsługi (sprzątaczki) są zatrudnione na cały etat do 31.06.2015r. od 01.09.2015 roku, będą miały zmniejszone zatrudnienie do 1/2 etatu. Proszę o odpowiedź ile dni urlopu przysługuje w/w pracownikom za 2015 rok-13 czy 26 dni? Pracownicy mają powyżej 10 lat stażu pracy. Proszę o wskazanie ilości urlopu, sposobu jego naliczania oraz podstawę prawą.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Poszukuję informacji dotyczącej pensum nauczyciela w specjalnym oddziale przedszkolnym przy specjalnej szkole podstawowej, roczne obowiązkowe przygotowanie-dzieci 5,6,7 letnie, każde z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. W oddziale dziecko ma być 5 godzin, czy do tych godzin dolicza się także logopedię, terapię pedagogiczną, psychologiczną, rehabilitację, religię itp?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik był zatrudniony od 15.10.1981 r. do 31.03.1987 r. oraz od 01.09.1988 r. do 08.04.1990 r. na stanowisku palacza centralnego ogrzewania.
W sezonie zimowym pracował jako palacz c.o. natomiast w sezonie letnim wykonywał obowiązki konserwatora.
Czy za okres zimowy za ww. lata można zaliczyć pracę w szczególnych warunkach na podstawie Wykazu A Dział XIV pkt. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 07.02.1983 r. (Dz.U. Nr 8 poz. 43) oraz Załącznik Nr 4 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 02.08.2005 r. (Dz.U. Nr 146 poz. 1222)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń z Zespołem Aspergera, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w szkole ponadgimnazjalnej realizował w roku szkolnym 2017/2018 nauczanie indywidualne. Nauczyciele prowadzący zajęcia z uczniem otrzymywali dodatek za pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych. W bieżącym roku szkolnym zespół nauczycieli i specjalistów dokonując wielospecjalistycznej oceny ustalił, że uczeń będzie na wybrane zajęcia uczęszczał wspólnie z klasą a pozostałe zgodnie z zapisami zawartymi w paragrafie 6 pkt. 8 Rozporządzenia MEN z dnia 28.08.2017 r. będą realizowane indywidualnie z uczniem. Czy w tej sytuacji nauczycielom będzie przysługiwał dodatek za pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka dyplomowana jest zatrudniona na czas nieokreślony, na podstawie mianowania w pełnym wymiarze godzin w bibliotece szkolnej. Zgodnie z założeniami do opracowania arkusza organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2015/2016 nauczycielka nie może być zatrudniona od września w pełnym wymiarze (przysługuje on w szkołach liczących co najmniej 550 uczniów). Dyrektor szkoły zaproponował jej 15 godzin dydaktycznych ( 0,5 etatu ) jako nauczycielowi bibliotekarzowi oraz 13 godzin dydaktycznych ( 0,5 etatu) jako wychowawcy świetlicy, co ogółem stanowi 1 etat. Nauczycielka odmówiła przyjęcia nowych warunków zatrudnienia. Co w tej sytuacji powinien zrobić dyrektor? Czy powinna zostać zwolniona na podstawie art. 20 KN ? Czy przysługuje jej z tego tytułu odprawa pieniężna? Nadmieniam jednocześnie, że nauczycielka nabyła już uprawnienia emerytalne na tzw. ,, starych zasadach”.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe