Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń z Zespołem Aspergera, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w szkole ponadgimnazjalnej realizował w roku szkolnym 2017/2018 nauczanie indywidualne. Nauczyciele prowadzący zajęcia z uczniem otrzymywali dodatek za pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych. W bieżącym roku szkolnym zespół nauczycieli i specjalistów dokonując wielospecjalistycznej oceny ustalił, że uczeń będzie na wybrane zajęcia uczęszczał wspólnie z klasą a pozostałe zgodnie z zapisami zawartymi w paragrafie 6 pkt. 8 Rozporządzenia MEN z dnia 28.08.2017 r. będą realizowane indywidualnie z uczniem. Czy w tej sytuacji nauczycielom będzie przysługiwał dodatek za pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych?
Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS z dnia 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (...), dodatek za warunki pracy przysługuje m.in. w przypadku prowadzenia indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego. Za zajęcia, na które uczeń uczęszcza do szkoły wspólnie z klasą nie przysługuje dodatek, a jedynie za te, prowadzone indywidualnie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba prowadząca zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo powołać społecznego zastępcę dyrektora w przedszkolu, w którym utworzono stanowisko wicedyrektora, ale jest on długotrwale nieobecny (przebywa na urlopie macierzyńskim)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie czy dyrektorowi gimnazjum, któremu z dniem 31.08.2017 r. kończy się kadencja dyrektora i gimnazjum od 01.09.2017 r. zostaje włączone do szkoły podstawowej przysługuje art. 20 K N w sytuacji gdy dla byłego dyrektora gimnazjum nie ma godzin w pełnym etacie i dyrektor chce przejść na emeryturę z dniem 01.09.2017 r.? Proszę o wyjaśnienie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy nauczycielce zatrudnionej na podstawie mianowania można wręczyć wypowiedzenie w trakcie urlopu macierzyńskiego?; 2. Czy nauczycielowi mianowanemu można wręczyć wypowiedzenie podczas przebywania na zwolnieniu lekarskim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- PYTANIE 1:
Pracuje u mnie w przedszkolu niepublicznym nauczyciel będący jednocześnie dyrektorem ds. pedagogicznych, który ukończył studium pedagogiczne o specjalności edukacja wczesnoszkolna. W związku z chęcią poszerzania swoich kwalifikacji – w tym roku osoba ta ukończyła studia wyższe (licencjat) z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Studia magisterskie natomiast chciałaby zrobić już z innej specjalności, np. logopedia, oligofrenopedagogika lub terapia pedagogiczna, co bardzo by się przydało w naszym przedszkolu. Uczelnia, na której studiowała ta pani, upiera się, że w związku ze zmianą przepisów nie ma możliwości robić magisterki z innej specjalności, konieczna jest kontynuacja pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a dopiero potem, na studiach podyplomowych można zrobić wspomniane kierunki. Wydaje mi się nonsensem studiowanie kolejnych lat kierunku, z którego już nauczyciel ma kwalifikacje uzyskane podczas studium, i których już przecież nie utraci. Moje pytanie zatem brzmi: czy nauczycielka może kontynuować studia na magisterce z innego kierunku niż licencjat (np. logopedia lub oligofrenopedagogika) i czy tak zdobyte kwalifikacje będą zgodne z prawem oświatowym?
PYTANIE 2: Rozumiem, że tak jest, gdyby nie było tego wykształcenia ze studium. Ale nauczycielka ma ukończone studium z edukacji wczesnoszkolnej, o czym pisałam w pytaniu 1, czyli już na dzień dzisiejszy ma kwalifikacje do nauczania w przedszkolu. Czy te kwalifikacje tracą ważność? Studium nie uprawnia już do nauczania dzieci? Bo jeśli nie traci ważności, to przecież studia II stopnia mogłyby być z czegoś innego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe