Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej zasadzie tworzy się klasy integracyjne w gimnazjum? Jaka powinna być liczebność uczniów w takich klasach?Jakie przywileje ma szkoła ze względu na taką klasę?
Oddział integracyjny tworzy dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym, odpowiedzialnym za warunki nauki i finansowanie szkoły, w tym oddziału integracyjnego. Liczba uczniów w oddziale integracyjnym w gimnazjum ogólnodostępnym powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych. Do pracy w klasach integracyjnych zatrudnia się obok nauczycieli przedmiotu dodatkowo nauczycieli posiadających specjalne przygotowanie pedagogiczne (tzw. nauczycieli wspomagających) oraz specjalistów prowadzących zajęcia rewalidacyjne. W uzasadnionych przypadkach w gimnazjach tych można zatrudnić pomoc nauczyciela (załącznik nr 2 do rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.). Szkoła nie korzysta z przywilejów ze względu na utworzenie takiej klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zespół szkół specjalnych zorganizowany w szpitalu, w skład którego wchodzi wchodzą jednostki feryjne (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum) i nieferyjne (przedszkole, zespół pozalekcyjnych zajęć wychowawczych) jest placówką feryjną czy nieferyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na sierpniowej radzie chciałbym poruszyć temat nowego rozp. w sprawie nadzoru. Proszę o wskazówki o czym należy poinformować nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego (przygotowanie pedagogiczne zgodne z kierunkiem studiów), który ukończył jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia w specjalności psychologia kliniczna może pracować w przedszkolu na stanowisku psychologa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoby, które ukończyły 2-letnią zasadniczą szkołę zawodową mogą być przyjmowane do II klasy 3-letniego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych (system zaoczny)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor po otrzymaniu negatywnej opinii do arkusza organizacyjnego szkoły od związku zawodowego ma prawo zmienić zapisy w arkuszu przed oddaniem go do organu prowadzącego nie wykazując błędów? /arkusze różnią się zapisami/? Proszę o podstawę prawną
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe