Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na sierpniowej radzie chciałbym poruszyć temat nowego rozp. w sprawie nadzoru. Proszę o wskazówki o czym należy poinformować nauczycieli.
Z uwagi na fakt, że udział nauczycieli w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej jest niezbędny, należy obowiązkowo przeszkolić swoją radę pedagogiczną, najlepiej już na naradzie sierpniowej. Przykładowy zakres tematyczny szkolenia wewnętrznego może prezentować się następująco: Czas trwania ok. 1,5 godziny.
- Zapoznanie nauczycieli z nowym rozporządzeniem o nadzorze – dyrektor: prezentacja multimedialna (lub zwykła, jeżeli brak odpowiedniego sprzętu). Cel: zapoznanie z nowymi zapisami prawa oświatowego. Czas ok. 0,5 godz.
- Wymagania wobec szkół określone w załączniku do rozporządzenia - wicedyrektor lub inny nauczyciel (lider WDN) praca warsztatowa w grupach. Nauczyciele podzieleni na cztery zespoły, każdy zespół szczegółowo opracowuje jeden obszar wskazując na różnice między wymaganiami na poziom B i D. Cel: praktyczne poznanie przez nauczycieli stawianych im wymagań w zakresie poszczególnych obszarów oraz określenie różnic w wymaganiach na poszczególne poziomy. Wstępna ogólna autodiagnoza pracy szkoły. Zachęcenie zespołu do podjęcia próby spełnienia najwyższych wymagań (lub kontynuacji, jeżeli taki poziom szkoła już posiada z ukierunkowaniem na wzbogacenie oferty edukacyjnej). Czas: 20 minut na pracę w grupach i po 10 minut na prezentację wyników pracy każdej grupy- razem 1 godz.
- Dyskusja. Określenie wstępnych wniosków i wstępnie procedury przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej w bieżącym roku szkolnym. Cel: wybór zespołu (np. zespół ds. ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły) do opracowania założeń ewaluacji w roku szkolnym 2009/2010, określenie zakresu odpowiedzialności przewodniczącego zespołu, terminu opracowania procedury ewaluacji wewnętrznej. Czas 0,5 godz.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W której szkole realizować godziny karciane przy uzupełnianiu etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem szkoły, a od czerwca 2019 r. pełnię funkcję dyrektora szkoły w zastępstwie za dyrektora przebywającego na zwolnieniu lekarskim. Z uwagi na rzetelne wykonywanie obowiązków zwróciłam się do Organu Prowadzącego o powołanie na czas nieobecności dyrektora- wicedyrektora do pomocy. Organ Prowadzący wskazał jednak do pomocy kierownika świetlicy. Kierownik świetlicy wygrał w grudniu 2019 r. konkurs na stanowisko dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury i napisał wniosek o urlop bezpłatny, jak wskazał we wniosku, na okres pełnienia funkcji. Z uwagi na zakłócenie toku pracy szkoły nie udzieliłam urlopu, powołując się na art.68 KN. Kierownik świetlicy zwrócił się ponownie o urlop bezpłatny, ale na okres jednego roku. Udzielenie urlopu spowoduje, że nie będę miała kierownika świetlicy oraz osoby do pomocy. Zakłóciłoby to wszystko tok pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły oraz spowoduje brak wsparcia dla mnie, dlatego też nie udzielę takiego urlopu. Bardzo proszę o poradę prawną na temat podjętej przeze mnie decyzji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 1 Szkoły Podstawowej otrzymał negatywną ocenę z osiągnięć edukacyjnych na koniec roku. Posiada wiele nieobecności. Rodzice wyrazili zgodę na pozostawienie go w klasie 1. Czy zatem Rada Pedagogiczna na wniosek wychowawcy klasy ma ustalić 2 uchwały: 1) o nie klasyfikowaniu ucznia; 2) o nie promowaniu ucznia? Czy wystarczy ogólnie uchwała o powtórzeniu klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel-wychowawca bursy może być rzecznikiem swojego ucznia, tudzież pomagać (dawać wskazówki) mu w pisaniu odwołania się od decyzji dyrektora? Jak prawidłowo nanieś poprawki w protokole, zgłaszane przez człona rady pedagogicznej (dotyczące zapisu jego wypowiedzi)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole ogólnodostępnej można odtworzyć oddział specjalny dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe