Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin języka angielskiego powinno być od września w ,, zerówce''?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) nie określa czasu, który należy przeznaczyć na naukę języka angielskiego w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole w jakiejkolwiek grupie wiekowej. Każda placówka musi samodzielnie zdecydować, jaki wymiar czasu jest niezbędny do opanowania przez dzieci podstawy programowej z zachowaniem zasady, że co najmniej piątą część czasu spędzanego na wszystkich zajęciach należy poświęcić na zabawę, a najwyżej piątą część czasu na wszystkie zajęcia dydaktyczne, włączając język obcy. Nie ma przeszkód do nauki języka angielskiego w formie zabawy – m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń po angielsku w toku różnych zajęć, gier i zabaw, wspólną lekturę książeczek, naukę rymowanek, prostych wierszyków, piosenek, czy korzystanie materiałów audiowizualnych w języku angielskim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę o dalsze wsparcie i odpowiedź na cztery pytania: 1.Czy dziecko badane przez zespół opiniujący o wczesnym wspomaganiu rozwoju w niepublicznej poradni psychologiczno-pedaggogicznej musi posiadać orzeczenie o niepełnosprawności w sensie medycznym? W poradni miejskiej odmówiono opiniowania o WWR, gdyż dziecko nie posiadało ww. orzeczenia. Stąd dylemat w tej sprawie.; 2. Czy kwalifikacje nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem (przedszkole niepubliczne)są wystarczające, gdy posiada wykształcenie: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe z logopedii. Dziecko 3-letnie, w zasadzie uczy się mówić (mama dziecka jest głuchoniema).; 3. Ile godzin należy przeznaczyć na zajęcia indywidualne dla dziecka, które posiada opinię o WWR oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Zalecenia w opinii i orzeczeniu są w zasadzie takie same. Opracowano IPET oraz program indywidualny wwr. Dziecko ma obecnie przyznane 8 godzin miesięcznie zajęć indywidualnych, czy powinno mieć podwójnie?; 4. Czy w przedszkolu niepublicznym dopuszczalne jest prowadzenie zajęć z rytmiki w godzinach dopołudniowych, między godz. 8, a godz. 13, czyli w czasie realizacji podstawy programowej, jeśli to rodzice ponoszą koszt tych zajęć? Było to zgłoszone przez rodziców i przegłosowane na zebraniu z rodzicami. Płatność niewielka, 10zł/miesiąc. W przedszkolach publicznych takie zajęcia są obowiązkowe, finansuje je miasto.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- jak zorganizować zajęcia z kształcenia zawodowego w klasie IV. Uczniowie muszą przystąpić do styczniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,
a jeszcze do kwietnia mają zajęcia? Czy musi być podwojenie godzin w I semestrze żeby była zrealizowana podstawa programowa? co wtedy z godzinowym ograniczenie w tygodniu. Czy liczy się uśrednienie za d semestry?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jak poprawnie powinno być Przedmiotowe zasady oceniania czy przedmiotowy system oceniania?
2.W ramach zespołu mam technikum i LO.
W technikum nauczyciele ujednolicili dla wszystkich przedmiotów jedną skalę ocen. Natomiast w LO nauczyciele nie chcą ujednolicić skali ocen i jeszcze wprowadzić + i -. Z praktyki ujednolicona skala ocen bardzo ułatwia pracę np. przy egzaminach klasyfikacyjnych, poprawkowych, ponadto zapisy w statucie są w jednej tabeli a nie w 7. W jaki sposób mogę przekonać nauczyieli o zasadności wprowadzenia jednej skali dla LO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy do jednej grupy przedszkolnej mogą uczęszczać 4- latki, 5-latki i 6-latki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel rozpoczął staż w placówce 1 września 2017 r. a kończy 30 maja 2020 r. Czy po zakończeniu stażu wystawiam mu ocenę pracy (4 stopniowa) czy ocenę dorobku zawodowego (pozytywna lub negatywna) i w jakim terminie? 21 czy 7 dni od daty złożenia sprawozdania z realizacji awansu zawodowego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe