Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziękuję za odpowiedź ale chodzi właśnie o to na jakiej podstawie mogę wpisać do statutu możliwość przyjmowania innych osób niż młodzież i wychowawcy. Przecież nie ma o tym mowy w rozporządzeniu z 12 maja 2011 r. Pozdrawiam
Podstawowym dokumentem regulującym prawne podstawy funkcjonowania szkolnego schroniska młodzieżowego jest jego statut. Pierwszy statut nadaje organ prowadzący, tworzący SSM na podstawie projektu przedłożonego przez dyrektora placówki. Wszelkie późniejsze zmiany lub dodatkowe wpisy w statucie powinny być dokonywane za zgodą/po akceptacji tegoż organu. Zatem również zapis o przyjmowaniu do SSM innych osób niż uprawnione na mocy wspomnianego już rozporządzenia MEN z 12 maja 2011r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z 10 czerwca 2015 r. par. 7 można zwolnić ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem lekkim z nauki 2. języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu prawnego: nauczyciel zatrudniony w szkole podstawowej uzupełniał etat w gimnazjum. Od 1 września 2010 r. nauczyciel ten otrzymał ograniczenie etatu z uwagi na zmniejszenie liczby godzin w gimnazjum. Od 1 września 2012 r. dyrektor Gimnazjum nie chce, aby ten nauczyciel uzupełniał u niej ograniczony etat (daje mu tylko 5 godzin), chce zawrzeć odrębną umowę. U mnie w szkole podstawowej temu nauczycielowi pozostaje 10 godzin. Czy powinnam rozwiązać z tym nauczycielem stosunek pracy z trzymiesięcznym wypowiedzeniem i zawrzeć nową umowę, czy zawrzeć porozumienie zmieniające?
Nadmieniam, że ww nauczyciel jest zatrudniony na podstawie mianowania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z wychowania fizycznego w klasie IV (liczba uczniów 9) oraz w klasie V (liczba uczniów 13) muszą być zajęciami łączonymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakich przypadkach dyrektor może przydzielać nauczycielom zastępstwa doraźne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji dotyczącej stosowania przepisów regulujących materię opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz opłat za korzystanie z wyżywienia w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jst.
Z chwilą wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych zmianie uległ charakter opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach i stały się niepodatkowymi należnościami budżetowymi o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Czy w związku z wejściem w życie powyższych przepisów nadal prawnie dopuszczalne jest zawieranie umów cywilnoprawnych pomiędzy Dyrektorem publicznej placówki oświatowej a rodzicami / opiekunami prawnymi dziecka, a jeżeli tak jaki jest dopuszczalny zakres materii, która może zostać uregulowana w tej umowie?
Czy – z uwagi na zmianę charakteru opłaty – możliwe i prawnie dopuszczalne jest uregulowanie zasad odpłatności za korzystanie z usług publicznego przedszkola prowadzonego przez gminę (w tym – odpłatności za wyżywienie) w taki sposób, aby od rodziców / prawnych opiekunów dzieci czasowo nie uczęszczające do placówki opłaty te nie były pobierane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe