Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wypełniając wniosek o Medal za Długoletnią Służbę bierzemy staż pracy ogólny, czy tylko w szkole?
Uzasadnienie wniosku powinno uwzględniać zasługi po otrzymaniu ostatniego nadanego orderu lub odznaczenia. Medal za Długoletnią Służbę jest nagrodą za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej w służbie Państwa i nie ma znaczenia, ile lat nauczyciel przepracował w szkole, która wnioskuje o nagrodę.
Medal za Długoletnią Służbę dzieli się na trzy stopnie: I. stopień - Medal Złoty za Długoletnią Służbę, II. stopień - Medal Srebrny za Długoletnią Służbę, III. stopień - Medal Brązowy za Długoletnią Służbę. Wniosek o nadanie Medalu za Długoletnią Służbę przedstawia się nie wcześniej niż: 1. po 30 latach pracy zawodowej osoby proponowanej do odznaczenia na I stopień; 2. po 20 latach pracy zawodowej osoby proponowanej do odznaczenia na II stopień; 3. po 10 latach pracy zawodowej osoby proponowanej do odznaczenia na III stopień. Zgodnie z art. 41 ust. 2 pkt 3 ustawy o systemie oświaty rada pedagogiczna opiniuje wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach (ze zm.), w szczególności art. 18a ust. 1.
- Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest maksymalna stawka dla premii uznaniowej rozliczana z dotacji? Czy można przyznać pomocy nauczyciela dodatek specjalny jednorazowo i w jakiej kwocie maksymalnie, i rozliczyć to z dotacji na przedszkole? Czy można jednorazowo przy wypłacie dać premię uznaniową i dodatek specjalny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może przedłużyć konserwatorowi uprawnienia palacza kotłów gazowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie MEN z dnia 29.04.2020 zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVI-19 wznawia działalność poradni psychologiczno-pedagogicznych w trybie stacjonarnym od dnia 04.05.2020 r.
Czy w trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów poradni możliwa byłaby organizacja pracy poradni w taki sposób, że 50% byłaby to praca zdalna, a 50% praca w trybie stacjonarnym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co ile lat powinno się wykonywać przegląd: badanie instalacji elektrycznej w kuchni szkolnej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń jest upośledzony w stopniu lekkim i dotknięty niepełnosprawnością ruchową – czyli ma niepełnosprawność sprzężoną. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna zaleciła prowadzić dla niego co najmniej trzy formy terapii. Zaopiniowała jednocześnie, że dziecko może realizować obowiązek szkolny w szkole ogólnodostępnej. Z analizy znanych mi przepisów wynika, że dyrektor może zarządzić jedynie dwie godziny zajęć rewalidacyjnych, a dziecku potrzebne są trzy godziny. Prowadzący nie wyraża zgody na tę trzecią godzinę, podpierając się ramówką. Czy jest podstawa prawna dla przyznania uczniowi ze sprzężoną niepełnosprawnością więcej niż dwóch godzin zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe