Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wicedyrektor może wystąpić z wnioskiem o nagrodę Prezydenta dla dyrektora szkoły?
Art. 49 ust. 2 ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zm.).
Art. 49. 1. Tworzy się specjalny fundusz na nagrody dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze:
1) w budżetach organów prowadzących szkoły w wysokości co najmniej 1% planowanych rocznych wynagrodzeń osobowych, z przeznaczeniem na wypłaty nagród organów prowadzących szkoły i dyrektorów szkół;
2) w budżetach wojewodów łącznie w wysokości stanowiącej równowartość 2 744 średnich wynagrodzeń nauczyciela stażysty, z przeznaczeniem na wypłaty nagród kuratorów oświaty oraz nagród organów sprawujących nadzór pedagogiczny dla nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 1;
3) w budżecie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w wysokości stanowiącej równowartość 2 015 średnich wynagrodzeń nauczyciela stażysty, z przeznaczeniem na wypłaty nagród tego ministra.
2. Organy prowadzące szkoły ustalają kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, w tym realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły, ze środków, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uwzględniając w szczególności sposób podziału środków na nagrody organów prowadzących szkoły i dyrektorów szkół, tryb zgłaszania kandydatów do nagród oraz zasadę, że nagroda może być przyznana nauczycielowi po przepracowaniu w szkole co najmniej roku.
Oznacza to, że organ prowadzący określa tryb i warunki przyznawania nagród dla szkół przez nich prowadzonych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie są zasady odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli, tryb prowadzenia postępowania dyscyplinarnego oraz przysługujące stronom środki odwoławcze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej należy wypłacić dodatek "Na start" nauczycielowi stażyście?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Podczas kontroli, pracownik organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad placówką, poprosił o uchwałę, dotyczącą nauczycieli, którym przyznano nagrody z okazji DEN. Rada pedagogiczna pozytywnie zaopiniowała osoby wyznaczone do nagrody i odpowiedni zapis jest w księdze protokołów posiedzenia rady p.. Jeden pracownik Kuratorium stwierdził, że musi być uchwała na tę okoliczność. Jeszcze jeden zakwestionowany zapis. Czy i od kiedy piszemy "Protokół z zebrania rady pedagogicznej", ja miałam "Protokół z posiedzenia rady pedagogicznej", a tak podobno nie powinno być?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację naszej sytuacji formalnoprawnej oraz możliwości obrony w jakiej znajduje się szkoła/nauczyciele.
Do KO wpływają donosy-anonimy, w których są oskarżani i pomawiani nauczyciele - 3 anonimy, w każdym inna grupa nauczycieli. Zarzuty są ogólnikowe, nie dotyczą konkretnych sytuacji, czy zaistniałych problemów (n-le nie rozmawiają z uczniami, n-l krzyczy, ma humory, trudno u niego się poprawić itp.). Po pierwszym odbyła się kontrola KO z ankietowaniem uczniów, wyjaśnieniami dyrektora, drugim razem dyrektor został zobligowany do pisemnego wyjaśnienia. Również przeprowadzono ankietowanie uczniów, rozmowy z sam.klasowymi, pisemne wyjaśnienia nauczycieli. Zarzuty stawiane w anonimie się kolejny raz nie potwierdziły.
Ostatnio wpłynął trzeci anonim (corocznie 1), również bez konkretnych zarzutów tylko z ogólnikowymi pomówieniami.
KO znów wezwało do wyjaśnienia i ponownego zbadania oraz ostrzega o ponownej kontroli lub nawet postępowaniach dyscyplinarnych. Po analizie, obserwacjach i rozmowach z nauczycielami pojawiły się podejrzenia,że anonimy są pisane przez ucznia/uczniów. 1. Czy możemy się w jakiś sposób bronić, bo udowadnianie kolejny raz "że ktoś nie jest wielbłądem" staje się b.męczące? 2. Czy w świetle prawa KO jest obowiązane do reagowania na ewidentnie złośliwe i nękające donosy/anonimy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację możliwości przyjęcia do niepublicznej szkoły sportowej ucznia, który dotychczas w macierzystej placówce uczy się w szóstej klasie choć rocznikowo przynależy do klasy piątej. Matka od nowego roku szkolnego chciałaby, by ponownie rozpoczął edukację z klasą szóstą, chłopiec rozpoczął edukację za granicą, następnie kontynuuje w Polsce.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe