Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ORW (ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym umożliwiającym dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi) obowiązują ramowe plany nauczania według rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania?
§ 1 rozporządzenia MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół ( Dz.U z 31 marca 2017 r. poz. 703) wskazuje wyraźnie, jakich szkół te plany dotyczą. Nie ma w tym wykazie szkół ani placówek zajmujących się dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim. Tych uczniów nie obowiązują ramowe plany nauczania gdyż – zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim - spełniają obowiązek szkolny i obowiązek nauki poprzez zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
Natomiast w przypadku uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną, gdzie jedna z tych niepełnosprawności jest niepełnosprawnością intelektualną – ważny jest stopień tej niepełnosprawności określony w orzeczeniu. Jeżeli są to uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym – to obowiązuje wtedy:
- Załącznik nr 2 do w/w rozporządzenia – dla szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
- Załącznik nr 9 do w/w rozporządzenia - dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna musi realizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze oraz wczesnego wspomagania rozwoju w okresie wakacji, a jeśli nie musi to czy należy się za okres wakacji wówczas jej dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w zerówce ma ustalone 22-godzinne pensum. Nie posiada jednak kwalifikacji do nauczania języka obcego. Czy w tej sytuacji należy ograniczyć mu wymiar etatu i zatrudnić dodatkowego nauczyciela na tę jedną godzinę w tygodniu? Czy religia wliczana jest do pensum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura i tryb oceny pracy dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole opracowuje się tylko dla dziecka 6 letniego realizującego roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, czy również dla 5 letniego, skoro ma prawo w wieku 6 lat rozpocząć naukę w szkole? Jak to wygląda w sytuacji, kiedy dziecko 5-letnie uczęszcza z 6-latkami do tzw. "zerówki", a jak w sytuacji kiedy dziecko 5 letnie objęte jest wychowaniem przedszkolnym (grupa 5-latków), a również rodzic ma prawo posłać je do szkoły o rok wcześniej? Czy po diagnozie przedszkolnej dla każdego dziecka opracowuje się indywidualny program wspierania rozwoju, czy wystarczy plan (te dwa dokumenty mają przecież inną formę budowy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielce przyznano w szkole godziny rewalidacji u ucznia z upośledzeniem głębokim.Dzięki tym godzinom uzyskała cały etat. W trakcie wakacji matka ucznia przed komisją z Poradni PP oświadczyła, że już nie chce mieć dla syna takich zajęć. Jak teraz postąpić z nauczycielką? Czy dyrektor ma prawo ograniczyć jej etat na nowy rok szkolny? Nie przewidział tego, planując nowy rok szkolny. Co robić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe