Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczennica klasy III gimnazjum, która w tym roku szkolnym uzyskała orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim -wcześniej w I i II klasie była to opinia o dostosowaniu wymagań może być zwolniona z nauki drugiego obowiązkowego języka obcego? Do tej pory uczyła się dwóch języków obcych. Proszę o wykładnię prawną.
Podstawą prawną jest rozporzadzenie MEN z dnia 28 marca 2017r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz. 703). Wspomnianej uczennicy nie trzeba zwalniać z nauki drugiego języka obcego nowożytnego – to następuje automatycznie z chwilą dostarczenia do szkoły wspomnianego orzeczenia. Albowiem uczniowie z niepełnosprawnoscia intelektualną w stopniu lekkim uczą się tylko jednego języka obcego nowożytnego. Jeśli taki uczeń uczęszcza do oddziału ogólnodostępnego lub integracyjnego, obowiązuje go ta sama zasada, jak w przypadku ucznia z tym rodzajem niepełnosprawności w oddziale specjalnym. Obowiązany jest więc uczyć się jednego języka obcego nowożytnego w wymiarze określonym dla danego etapu edukacyjnego. Jednak istnieje możliwość, by na wniosek rodziców uczennica kontynuowała lekcje z drugiego języka obcego, ale bez oceniania i klasyfikowania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wzór oceny pracy nauczyciela dyplomowanego po 1 stycznia 2019r.
(wzór + podstawa prawna)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą niepubliczną o uprawnieniach publicznej. Szkoła zatrudnia kadrową/księgową. Czy można z dotacji sfinansować szkolenie dla tej pani dot. tematyki kadr i księgowości? np.szkolenie dot. zmian w ewidencji czasu pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania:
1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie?
2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu?
3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie powinny być przechowywane IPETY i WOFU ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń zameldowany jest na stałe w miejscowości położonej poza obwodem szkoły. W trakcie nauki mieszka u cioci (w obwodzie szkoły). Jaki adres wpisać do księgi ewidencji dzieci i analogicznie do arkusza ocen?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe