Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy Rada Rodziców może mieć konto w banku? Dostałam informację od organu prowadzącego, że to niezgodne z prawem.
Rada rodziców będzie mogła posiadać własny rachunek bankowy dopiero od dnia 1 września 2017 r., kiedy zacznie obowiązywać art. 84 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 – dalej u.p.o. W aktualnym stanie prawnym w związku z brakiem zdolności do czynności prawnych rady jako organu jednostki oświatowej, i dodatkowo z braku ustawowego upoważnienia, rada rodziców nie może posiadać własnego rachunku bankowego (pismo Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 25 czerwca 2008 r., ILPB3/423-198/08-2/MM, Lex nr 24650 ). W bieżącym roku szkolnym mogą je założyć wszyscy rodzice (ale nie jako organ) działając osobiście lub przez pełnomocnika.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam.
Proszę o informację, jak często należy aktualizowac regulamin pracy, jakie przesłanki do tego obligują? Jak mogę ocenić, czy posiadany regulamin jest aktualny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zawarliśmy z pracownikiem zatrudnionym na stanowisku urzędniczym (konkurs) po raz pierwszy trzymiesięczną umowę o pracę na czas określony od 1.12.2015r. do28.02.2016r. Ustawa o pracownikach samorządowych mówi, że w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. Po tym terminie zawarliśmy z tym pracownikiem kolejną umowę na czas określony od 1.03.2016r. do 30.11.2018r. Czy ta osoba nie powinna mieć tej umowy po pierwszym terminie na czas nieokreślony ?, jest to zwykła umowa o pracę nie na zastępstwo, czy tak można ? łączny okres tych umów to 36 miesięcy, czy to już umowa z automatu na czas nieokreślony ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli z nauczycielem jest zawarta umowa o pracę na czas nieokreślony i od września nie ma dla niego pełnego etatu ( jedynie 15 godzin)to jak formalnie załatwić sprawę umowy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w przedszkolu posiadający wykształcenie:
1) licencjat - pedagogika integracyjna edukacji elementarnej (studia dzienne Uniwersytet - w opisie studiów jest wskazanie do pracy jako nauczyciel prowadzący lub wspomagający)
2) magister- pedagogika wczesnoszkolna
3) studia podyplomowe kierunek logopedia, tytuł logopedy,
Czy posiada kwalifikacje aby być nauczycielem wspomagającym w grupie dzieci gdzie jest dziecko z orzeczeniem do kształcenia specjalnego (dziecko z Autyzmem)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi, brak godzin w związku z wygaszaniem kształcenia w gimnazjum, czyli art. 225. Nauczycielka od 14 kwietnia do 5 maja przebywa na zwolnieniu; dzisiaj do szkoły trafiła kopia zawiadomienia o skierowaniu na rehabilitację leczniczą na 24 dniowy turnus począwszy od 5 maja. Nauczycielka wie, że nie ma dla niej godzin - przysłała pismo z prośbą o urlop bezpłatny od 1 września 2019 do 31 sierpnia 2020, w którym pisze, że wie, że nie ma jej w arkuszu. Gdzie skierować korespondencję dotyczącą przeniesienia nauczyciela w stan nieczynny: na adres domowy - podany w dokumentach, (nauczyciel nie odbierze, bo przebywa w sanatorium do 29 maja i będzie tłumaczył, że nikogo nie było w domu), czy adres ośrodka, który jest wskazany w zawiadomieniu (oficjalny dokument potwierdzający czasowy pobyt na leczeniu uzdrowiskowym)? Jak w takiej sytuacji skutecznie doręczyć pismo? A może wysłać na oba adresy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe