Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zawarliśmy z pracownikiem zatrudnionym na stanowisku urzędniczym (konkurs) po raz pierwszy trzymiesięczną umowę o pracę na czas określony od 1.12.2015r. do28.02.2016r. Ustawa o pracownikach samorządowych mówi, że w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. Po tym terminie zawarliśmy z tym pracownikiem kolejną umowę na czas określony od 1.03.2016r. do 30.11.2018r. Czy ta osoba nie powinna mieć tej umowy po pierwszym terminie na czas nieokreślony ?, jest to zwykła umowa o pracę nie na zastępstwo, czy tak można ? łączny okres tych umów to 36 miesięcy, czy to już umowa z automatu na czas nieokreślony ?
Zgodnie z art. 251 § 1 kodeksu pracy, okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy, nie może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać trzech.
Na podstawie art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 25.06.2015 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, która weszła w życie 22.02.2016 r., do umów o pracę na czas określony, trwających w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się art. 251 kodeksu pracy w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jednakże do okresu zatrudnienia, o którym mowa w tym przepisie, wlicza się okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony przypadający od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, a trwająca w tym dniu umowa o pracę na czas określony jest uważana za pierwszą umowę w rozumieniu art. 251 kodeksu pracy w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą albo za drugą umowę w rozumieniu tego przepisu, jeżeli została zawarta jako druga umowa w rozumieniu art. 251 kodeksu pracy w dotychczasowym brzmieniu.
Odnosząc powyższy przepis do sytuacji opisanej w pytaniu, należy stwierdzić, że umowa zawarta od 01.12.2015 do 28.02.2016 była pierwszą umową na czas określony trwającą w dniu wejścia w życie zmian w art. 251 kodeksu pracy i 7 dni (od 22 do 28.02.2016) wlicza się do okresu 33 miesięcy trwania takich umówm więc zastosowanie będzie miał tutaj przepis § 3 omawianego artykułu, zgodnie z którym, jeżeli okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony jest dłuższy niż okres, o którym mowa w § 1 (33 m-ce), uważa się, że pracownik, odpowiednio od dnia następującego po upływie okresu, o którym mowa w § 1 jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel był zatrudniony w publicznej szkole dla dorosłych na umowy o pracę na czas określony. Pierwsza umowa od 1.09.2014 -31.01 2015 za sem I, druga umowa 1.02.2015 do 30.06.2015 za sem. II. W dniach od 6.03 - 13.03.2015 r przebywał na zwolnieniu lekarskim. Czy w związku z powyższym uzyskał prawo do "13" za rok 2015?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W mojej szkole jest wielu nauczycieli uczących przedmiotów i jednocześnie wspomagających na zajęciach. Czy rada gminy ma kompetencje zrównać pensum nauczyciela 18h i wspomagającego 20 do jednego poziomu 18h? Jeżeli nie to czy muszę aneksować umowy nauczycieli ze względu na zmianę pensum?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dziękuje za odpowiedź na zadane pytanie, ale proszę o interpretację art. 67 c Karty Nauczyciela, kogo ten artykuł dotyczy. Przesyłam jeszcze raz moje pytanie oraz Państwa odpowiedź. Nauczyciel zatrudniony w naszej szkole na 9/18 . W okresie od 01.09.2016r. do 23.06.2017r. przebywała na urlopie wychowawczym (do dnia zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych). Od 24.06.2017r. do 31.08.2017r. wykorzystała urlop wypoczynkowy. Czy prawidłowo został udzielony urlop wychowawczy. Czy bezpośrednio po urlopie wychowawczym nauczyciel może wykorzystać urlop wypoczynkowy. 2/ Nauczyciel ten ponownie zamierza skorzystać z urlopu wychowawczego od dnia 01.09.2017r. Czy można udzielić nauczycielowi urlopu wychowawczego do dnia 22.06.2018r. / do dnia zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych/ czy do 31.08.2018r.? Pierwsza część urlopu wychowawczego została udzielona nieprawidłowo, jeżeli nauczyciel jest zatrudniony na podstawie przepisów KN i rozpoczyna urlop wychowawczy po zakończeniu ferii letnich. Zgodnie z art. 67a ust. 3 KN w takim przypadku termin zakończenia urlopu wychowawczego powinien przypadać na dzień poprzedzający rozpoczęcie roku szkolnego, czyli odpowiednio do dnia 31 sierpnia 2017 r. oraz 31 sierpnia 2018 r. W takim przypadku termin udzielonego urlopu ulega odpowiedniemu przedłużeniu do 31 sierpnia 2018 r. na wniosek (za zgodą nauczyciela), którego należy poinformować o niemożliwości udzielenia urlopu tylko do ostatniego dnia zajęć dydaktycznych. Udzielenie urlopu wychowawczego do dnia 23 czerwca 2017 r. oraz do dnia 22 czerwca 2018 r. jest prawidłowe jedynie, gdy nauczyciel jest zatrudniony w niesamorządowej jednostce oświatowej na podstawie przepisów KP oraz korzysta z urlopu wyłącznie zgodnie z art. 186 KP.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zatrudnić nauczyciela na stanowisku pedagoga szkolnego w szkole podstawowej, jeśli ma następujące wykształcenie: - studia wyższe magisterskie w zakresie nauczania początkowego specjalność nauczycielska; - studia podyplomowe w zakresie terapii zaburzeń w mówieniu, czytaniu i pisaniu (186 godzin teorii, 176 godzin praktyki)?
- Czy nauczyciel pracujący w pełnym wymiarze godzin ma obowiązek prowadzenia w ramach czterdziestki dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych zaleconych uczniowi przez poradnię? Czy pedagog szkolny może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach etatu?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe