Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna ma prawo wydłużyć czas na egzaminie zewnętrznym uczniowi, który posiada opinię poradni, ale nie o dysfunkcji, a jedynie o obniżeniu wymagań edukacyjnych (w opinii zaleca się wydłużanie czasu pracy w szkole)?
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie
warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie
warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (ze zm.).
3) Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 30 sierpnia 2013 r. w sprawie sposobu dostosowania warunków i form przeprowadzania w roku szkolnym 2013/2014 sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych
społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 30 sierpnia 2013 r. w tabeli 1. zawiera dopuszczalne sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. Komunikat przewiduje sytuacje, w których wypowiada się rada pedagogiczna wydając pozytywna opinię. Dotyczy ona uczniów/słuchaczy:
1) którzy znaleźli się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej,
2) którzy mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą,
3) z zaburzeniami komunikacji językowej (na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej). W pozostałych przypadkach orzeka/opiniuje inny organ (poradnia, lekarz itp.).
Oznacza to, że Dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej co roku w Komunikacie ustala szczegółowo dopuszczalne sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego wskazując jednoznacznie, kto ma kompetencje do opiniowania lub orzekania w ww. sprawach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zmiany w od 1 września 2015r. powinny znaleźć się w statucie szkoły podstawowej i gimnazjum. Może będziecie Państwo przygotowywać wzorcowe propozycje zapisów do tych zmian?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Szkoły zakłada w par 24 iż jako organ doradczy i opiniodawczy w zakresie przyznawania świadczenia z Funduszu, powołuję się 3 osobową komisję socjalną, składającą się z pracowników zatrudnionych w zakładzie pracy, skład komisji wybiera ogólne zebranie pracowników w drodze tajnego głosowania zwykłą większością głosów - za zgodą pracownika.Czy w związku z tym Związek Zawodowy opiniujący Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych ma prawo zanegować sposób wyłaniania komisji, domagając się obligatoryjnego powołania do prac komisji swego członka? Jeżeli tak to jakie przepisy to regulują?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór zarządzenia w celu wprowadzenia zmian w regulaminie ZFŚS, oraz wzór zarządzenia do powołania komisji do prac której zadaniem jest ustalenie wysokości miesięcznego czynszu za wynajem pomieszczeń w placówce
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor deleguje nauczyciela wskazując środek lokomocji PKP lub PKS, nauczyciel decyduje się jechać jednak samochodem prywatnym, uwzględniając z dyrektorem, że otrzyma zwrot w wysokości biletu Pks lub Pkp. Czy jest przepis prawny który zabrania takiej sytuacji (decyzji dyrektora)?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację nt. organizacji indywidualnego toku nauki.Uczeń aktualnie 3 klasy, chce realizować w tym roku szkolnym program 3 i 4 klasy szkoły podstawowej. Przy założeniu, że otrzyma zgody poradni i dyrektora, jak należy interpretować przyznanie indywidualnego toku nauki na minimum rok szkolny? Czy zgoda wydana teraz, oznacza zgodę do końca roku szkolnego 2016/17? Czy taka zgoda może zostać cofnięta? Jak należy rozumieć zapis, że taki uczeń może być klasyfikowany i promowany w ciągu całego roku szkolnego? Sytuacja jest tak naprawdę taka, że ten uczeń ma już wszystkie umiejętności z klasy 3 i powinien chodzić do klasy 4, bo tylko to go rozwija. Czy jest jakaś inny sposób, aby uczeń mógł stać się szybko uczniem klasy 4?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe