Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację nt. organizacji indywidualnego toku nauki.Uczeń aktualnie 3 klasy, chce realizować w tym roku szkolnym program 3 i 4 klasy szkoły podstawowej. Przy założeniu, że otrzyma zgody poradni i dyrektora, jak należy interpretować przyznanie indywidualnego toku nauki na minimum rok szkolny? Czy zgoda wydana teraz, oznacza zgodę do końca roku szkolnego 2016/17? Czy taka zgoda może zostać cofnięta? Jak należy rozumieć zapis, że taki uczeń może być klasyfikowany i promowany w ciągu całego roku szkolnego? Sytuacja jest tak naprawdę taka, że ten uczeń ma już wszystkie umiejętności z klasy 3 i powinien chodzić do klasy 4, bo tylko to go rozwija. Czy jest jakaś inny sposób, aby uczeń mógł stać się szybko uczniem klasy 4?
Kwestię indywidualnego programu oraz indywidualnego toku nauki regulują przepisy rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz. U. z 2002 r. Nr 3, poz. 28) – szczególnie:
- § 7. 1. mówiący, iż dyrektor szkoły zezwala na indywidualny program lub tok nauki w przypadku pozytywnej opinii rady pedagogicznej i pozytywnej opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej
- § 7. 3. wskazujący, że zezwolenia udziela się na czas określony, nie krótszy niż jeden rok.
Natomiast kwestię oceniania i promowania reguluje § 11. mówiący, że ocenianie, klasyfikowanie i promowanie ucznia realizującego indywidualny program lub tok nauki odbywa się na warunkach i w sposób określony w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, z tym że uczeń realizujący indywidualny tok nauki, z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej, jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości przeniesienia ucznia klasy III szkoły podstawowej w ciągu roku szkolnego do klasy programowo wyższej (inne etapy edukacyjne) Uczeń ten powinien być teraz objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych. Warto rozważyć ewentualność przeniesienia ucznia w przyszłym roku szkolnym po pierwszym semestrze z klasy IV do klasy V.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoła musi posiadać 5 letni plan rozwoju szkoły? Gdzie znajdę podstawę prawną dla tego wymogu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałem w odpowiedzi na moje pytanie zadane 27 marca 2015r dotyczące usprawiedliwienia godzin nieobecnych w szkole przez ucznia pełnoletniego podstawę prawną Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn 21 maja 2001r w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze. zm.), w szczególności par.19 załącznika nr4. Dotyczy sztandaru szkoły. Pozdrawiam.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna prawidłowo wyglądać procedura funkcjonowania świetlicy dla uczniów oddziałów gimnazjalnych i jednocześnie uczniów szkoły podstawowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rada Oddziałowa grupy przedszkolnej złożyła do dyrektora wniosek, aby w wewnętrznym statucie przedszkola został wprowadzony zapis umożliwiający wydalenie dziecka z przedszkola w przypadku jego agresywnego zachowania? (dotyczy dziecka 4-5 letniego).
Czy dyrektor jest zobligowany do wprowadzenia takiej zmiany i czy taki zapis może znaleźć się w statucie przedszkola zgodnie z obowiązującym prawem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje obowiązek niszczenia świadectw szkół już nieistniejących (np. Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla Dorosłych). Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej należy się oprzeć. I drugie pytanie z tym tematem związane - czy wystawiając duplikat dokumentu absolwentowi szkoły nieistniejącej należy to zrobić właśnie na 'starym' druku czy po prostu wypisać taki duplikat 'komputerowo' na 'zwykłej kartce papieru' zachowując układ oryginalnego druku?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe