Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy informacja o zdalnym nauczaniu powinna znaleźć się w statucie szkoły? Jakie elementy odnośnie zdalnego nauczania powinny się znaleźć w ww. dokumencie (np. przy ocenianiu)? Gdzie jeszcze w statucie powinna znaleźć się taka informacja?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.) nie pozostawia do uregulowania w statucie żadnych zagadnień dotyczących zdalnej pracy szkoły. Z kolei upoważnienie dyrektora szkoły do organizacji zdalnej nauki, we współpracy przy niektórych zagadnieniach z nauczycielami, ma oparcie w ww. rozporządzeniu, czyli w przepisach powszechnie obowiązujących, będących aktem prawnym wyższego rzędu niż statut szkoły. Dlatego stosowanie tego rozporządzenia i przyjętych na jego podstawie rozwiązań przez przez dyrektora nie wymaga powielenia ich treści w statucie szkoły. Jeżeli natomiast przy okazji organizacji nauki zdalnej przykładowo dyrektor chciałby powierzyć wicedyrektorowi lub nauczycielom zadania, które są przypisane do dyrektora a jednocześnie nie są wymienione w statucie w zakresie kompetencji organu lub nauczyciela, w takiej sytuacji może zachodzić konieczność zmiany statutu, gdy wicedyrektor lub nauczycie nie chce wyrazić zgody na wykonywanie czynności, które nie należą do jego dotychczasowego zakresu obowiązków. Ewentualne zmiany statutu są więc uzależnione od jego dotychczasowej treści.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem od niedawna dyrektorem zespołu szkół i mam poważny problem ze statutem szkoły. W tej chwili funkcjonuje jeden statut poprawiany wielokrotnie, tak że stał się mało czytelny. Ponadto w Zespole funkcjonuje Szkoła Podstawowa z oddziałem przedszkolnym i gimnazjum. Organ prowadzący nadał dawno temu tzn. w 1992r statut Szkole Podstawowej. W roku 2000 został nadany statut Zespołu Szkół. Czy to znaczy, że statut szkoły podstawowej został zniesiony - brak na ten fakt stosownej uchwały organu prowadzącego. Były dyrektor szkoły poprawiała statut zespołu według swojego uznania. Nie wiem jak postąpić dalej w sprawie obu statutów. Bardzo proszę po pomoc prawną i podstawę prawną, która reguluje te kwestie w zakresie uprawnień organu prowadzącego.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, bardzo proszę o podanie listy procedur i regulaminów (z podaniem podstawy prawnej), jakie szkoła podstawowa ma obowiązek posiadać w swojej dokumentacji. Dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na pytania: 1. Czy stosowanie wagi ocen w WSO jest zgodne z prawem?; 2. Czy wpisywanie oceny negatywnej(1) za poprawę semestru, poprawę sprawdzianów i przewidywanej oceny rocznej jest zgodne z prawem.; 3. Czy przepisywanie oceny rocznej z pierwszego semestru na drugi jako oceny cząstkowej jest zgodne z prawem. Proszę o podstawę prawną tych decyzji.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w aktualnym stanie prawnym istnieje podstawa do wprowadzenia w gimnazjum "Kodeksu etyki"
- Czy w szkołach składowych zespołu szkół – Technikum, Branżowa Szkoła I stopnia, Szkoła Policealną i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych - należy opracować, w terminie do 30 listopada 2019 r., statut dla każdej z tych szkół, czy może być jeden dla zespołu? W przypadku gdy będzie konieczność opracowania statut dla każdej z ww. szkół to jakie przepisy prawa należy uwzględnić?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe