Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy bibliotekarz powinien w ramach swojej pracy prowadzić tzw." lekcje biblioteczne" z klasami?
Żaden obowiązujący przepis, a szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. nie reguluje bezpośrednio zagadnienia organizacji „lekcji bibliotecznych”. Ustawodawca takim terminem nie posługuje się. Natomiast na podstawie art. 104 pkt 1 – 3 PO organizacja biblioteki uwzględnia w szczególności zadania w zakresie: gromadzenia i udostępniania podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych oraz innych materiałów bibliotecznych; tworzenia warunków do efektywnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi; rozbudzania i rozwijania indywidualnych zainteresowań uczniów oraz wyrabiania i pogłębiania u uczniów nawyku czytania i uczenia się. Z kolei organizację biblioteki oraz zadania nauczyciela – bibliotekarza reguluje statut konkretnej szkoły, zgodnie z art. 98 ust. 1 pkt 7 i pkt 23 PO. W związku z tym odpowiedzi na pytanie, czy nauczyciel – bibliotekarz musi prowadzić tzw. lekcje biblioteczne z uczniami należy poszukiwać w statucie konkretnej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń ma upośledzenie w stopniu głębokim i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Zajęcia są zalecone w orzeczeniu przez Poradnię Psychologiczną na okres 5 lat od 2012 do 2017 roku. 23 czerwca 2015 uczeń kończy 18 lat. Rodzice chcą zrezygnować z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zaleconych dla ucznia. Jaka jest procedura rezygnacji rodziców z wyżej wymienionych zajęć? Co powinni zrobić rodzice,żeby zrezygnować z zajęć-wystarczy oświadczenie rodziców-czy też zmieniające orzeczenie poradni? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest przepis, podstawa prawna, która określa czas jaki musi upłynąć od momentu ukończenia kursu z zarządzania oświatą do chwili przystąpienia do konkursu na dyrektora (np. kurs kończy się 10 marca, a konkurs jest 20 marca czy nie trzeba jakiś czas odczekać?
- Czy pięciolatki mają prawo do obowiązku nauki w oddziale przedszkolnym w szkole ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zupełnie zmienić statut szkoły, całą jego treść?
- Czy dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (uczeń słabowidzący) można z subwencji dla niego przeznaczonej zakupić ksero by drukować materiały z większą czcionką? Czy w ramach zajęć rewalidacyjnych może mieć zajęcia wyrównawcze z nauczycielami ze szkoły? Czy stawkę za godzinę dla tych nauczycieli dyrektor może dowolnie ustalić (są zatrudnieni z kodeksu pracy nie z karty nauczyciela)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe