Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Art. 68 PO ust. 5 pkt. 3 mówi, że dyrektor decyduje w sprawach występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły lub placówki, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły lub placówki. Czy zatem dyrektor ma obowiązek zasięgnąć opinii RP w sprawie nagród z okazji DEN?
Zgodnie z art. 68 ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. dyrektor decyduje w sprawach przyznawania nagród nauczycielom i innym pracownikom szkoły lub placówki. Przyznawanie nagród przez dyrektora ze środków przeznaczonych przez organ prowadzący na nagrody dyrektora nie wymaga opiniowania przez radę pedagogiczną, ponieważ taki wymóg nie wynika z art. 68 ust. 5 pkt 2 PO. Natomiast zgodnie z art. 68 ust. 5 pkt 3 PO dyrektor decyduje w sprawach występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły, w sprawach nagród dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły lub placówki. W sytuacji więc gdy dyrektor występuje do innego organu (kuratora oświaty, organu prowadzącego, MEN) o przyznanie nagrody pracownikowi, najpierw zasięga opinii rady pedagogicznej i rady szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę o dalsze wsparcie i odpowiedź na cztery pytania: 1.Czy dziecko badane przez zespół opiniujący o wczesnym wspomaganiu rozwoju w niepublicznej poradni psychologiczno-pedaggogicznej musi posiadać orzeczenie o niepełnosprawności w sensie medycznym? W poradni miejskiej odmówiono opiniowania o WWR, gdyż dziecko nie posiadało ww. orzeczenia. Stąd dylemat w tej sprawie.; 2. Czy kwalifikacje nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem (przedszkole niepubliczne)są wystarczające, gdy posiada wykształcenie: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną oraz studia podyplomowe z logopedii. Dziecko 3-letnie, w zasadzie uczy się mówić (mama dziecka jest głuchoniema).; 3. Ile godzin należy przeznaczyć na zajęcia indywidualne dla dziecka, które posiada opinię o WWR oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Zalecenia w opinii i orzeczeniu są w zasadzie takie same. Opracowano IPET oraz program indywidualny wwr. Dziecko ma obecnie przyznane 8 godzin miesięcznie zajęć indywidualnych, czy powinno mieć podwójnie?; 4. Czy w przedszkolu niepublicznym dopuszczalne jest prowadzenie zajęć z rytmiki w godzinach dopołudniowych, między godz. 8, a godz. 13, czyli w czasie realizacji podstawy programowej, jeśli to rodzice ponoszą koszt tych zajęć? Było to zgłoszone przez rodziców i przegłosowane na zebraniu z rodzicami. Płatność niewielka, 10zł/miesiąc. W przedszkolach publicznych takie zajęcia są obowiązkowe, finansuje je miasto.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń IIIklasy gimnazjum ur. 29.12.1989r. z niepełnosprawnością sprężoną (niepełnosprawność umysłowa w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa) nabytą po wypadku komunikacyjnym (2005r.), może kontynuować dotychczasową naukę w Publicznym Gimnazjum do jego ukończenia w czerwcu 2011r.
Opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z 6.10.2010r. zaleca zapewnienie nauki do końca gimnazjum z kontynuacją nauczania indywidualnego kształcenia specjalnego dla ucznia z upośledzeniem umyslowym w stopniu umiarkowanym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwał rady pedagogicznej wraz z podstawą prawną na rok 2017 - klasyfikacyjne : śródroczna i końcowa , stypendialna, projekt arkusza organizacji szkoły , aneksu do arkusza, przydziału zadań z arkusza organizacji szkoły
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 01.08.1992r. n-l miał uznane kwalifikacje do nauczania plastyki w SP w X, gdzie nauczał tego przedmiotu do 2011r.Czy zgodnie z par. 28 nowego rozporządzenia o kwalifikacjach ma obecnie uprawnienia do nauczania plastyki w SP ale w innej miejscowości
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy musi być założona pierwsza strona arkusza ocen ucznia w liceum, przed pierwszym półroczem w klasie pierwszej jeśli uczeń zmienił szkołę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe