Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z § 58 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz.U 2017 poz. 1606) placówkami zapewniającymi opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania są bursy i domy wczasów dziecięcych. Czy można więc przyjąć do bursy szkolnej kandydata, który nie posiada zameldowania na pobyt stały?
Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2018 r., poz. 1025 ze zm.) miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu. O przyjęciu do bursy nie decyduje adres zameldowania (na pobyt stały lub czasowy) lub brak zameldowania tylko zamieszkanie w innej miejscowości, niż uczeń pobiera naukę - art. 145 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., § 58 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, Dz.U. z 2017 r., poz. 1606. Konieczne jest więc ustalenie, w jakiej miejscowości mieszka uczeń i czy jest to miejscowość inna niż miejscowość pobierania nauki, co pozwalałoby na przyjęcie do bursy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września do klasy I szkoły podstawowej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie ze względu na niepełnosprawność ruchową. Dziecko porusza się na wózku inwalidzkim lub, po powierzchni płaskiej, za pomocą kul. Dodatkowo jest cewnikowane i pampersowane. W związku z tym mam kilka pytań:
1.Czy można zatrudnić w szkole podstawowej pomoc nauczyciela, czy koniecznie musi być zatrudniony nauczyciel wspomagający lub asystent nauczyciela?
2. Czy nauczyciel ma obowiązek przebierać dziecko pampersowane?
3. Kto powinien wnosić dziecko do sali lekcyjnej? (sala, w której dziecko będzie się uczyło znajduje się na I piętrze, w szkole nie ma windy, schody również nie są dostosowane do transportu wózka inwalidzkiego);
4. Czy szkoła musi dostosować warunki w budynku na potrzeby dziecka niepełnosprawnego, np. podjazdy, platforma na wózek przy schodach, itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o wzór decyzji odroczenia obowiązku szkolnego. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko z orzeczeniem z poradni ma przygotowany IPET, w którym są wyszczególnione dodatkowe zajęcia ze specjalistami. Dokumentacja tych zajęć prowadzona jest w odpowiednim dzienniku. Czy w przypadku nieobecności dziecka (choroba, turnus rehab. i inne) lub nauczyciela (choroba), zajęcia takie powinny być odrobione, tak żeby wymiar określony w opinii został zachowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy w trakcie opracowywania zmian do statutu szkoły. Jak wygląda sprawa załączników do statutu, czy wewnątrzszkolne zasady oceniania, programy wychowawcze i profilaktyki powinny być załącznikami czy raczej powinny znajdować się w treści statutu? Proszę o wskazanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie, którzy mają w opinii poradni psych. - ped. zalecenie, aby uczestniczyć np. w zajęciach logopedycznych muszą w nich uczestniczyć w wymiarze 60 minut tygodniowo? To samo pytanie dotyczy też uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej. Jakie przepisy regulują czas trwania zajęć specjalistycznych oraz ilość uczniów w tych zajęciach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe