Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wprowadziliśmy dziennik elektroniczny. Czy można zróżnicować wagę ocen?
Obowiązujące przepisy nie przewidują stosowania „zróżnicowania wagi ocen”. Na podstawie art. 44b ust. 5 pkt 1, ust. 6 pkt 1 i 3, ust. 8 pkt 1 i 2 oraz ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Jeżeli statut szkoły nie przewiduje stosowania „zróżnicowania wagi ocen” lub o stosowaniu takiego oceniania na początku roku szkolnego nie informował nauczyciel, nie można wprowadzać takiego mechanizmu oceniania jako nieobowiązującego w danej szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak zatem interpretować możliwość odwołania się dyrektora od orzeczenia lekarskiego do lekarza wojewódzkiego pracy. Co ma napisać dyrektor w uzasadnieniu odwołania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest obowiązek wpisywania procedury odbierania dziecka ze szkoły podstawej do statutu? Czy można uchwalić to odrębnym dokumentem przez Radę Pedgagiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Różnica pomiędzy klasą a oddziałem. W Zespole szkół funkcjonuje technikum i zsz. Staramy sie utrzymać dotychczasowe kierunki kształcenia bo mamy doskonałą bazę dydaktyczno-techniczną i kadrę zawodową. W tym roku szkolnym, (za zgoda organu prowadzącego ) utworzona został jedna klasa pierwsza Technikum, i jedna ZSZ. Do technikum zostało przyjętych 48 uczniów, którzy kształcą się w 3 zawodach: 15 w zawodzie technik informatyk, 18 w zawodzie technik pojazdów samochodowych i 15 w zawodzie technik budownictwa. Uczniowie tego technikum realizują przedmioty ogólnokształcące w 2 grupach (po 19 osób) natomiast przedmioty zawodowe w 3 grupach odrębnie dla każdego zawodu. Opiekę wychowawczą powierzono 3 nauczycielom odrębnie dla każdego zawodu. Proszę o informacje jak w świetle obowiązujących przepisów prawa należy traktować ten ,,twór,, organizacyjny. Czy to jest jedna klasa z 3 oddziałami? Jeden Oddział z 3 klasami czy też jeszcze coś innego? Do ZSZ zostało przyjętych 38 uczniów w 2 zawodach (26+12). Ci mają 1 wychowawcę, wspólne przedmioty ogólne i odrębnie zawodowe. Pytania analogiczne jak wyżej. Pozdrawiam serdecznie i liczę na wyczerpująca odpowiedź?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizację indywidualnego programu nauczania z danego przedmiotu można rozpocząć w październiku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym w klasie VII mający nauczanie indywidualne powinien mieć dodatkowe zajęcia z doradztwa zawodowego? Czy też ma realizować te zajęcia w ramach 12 godzin nauczania indywidualnego? Czy też należy przydzielić mu w ramach pomocy ppp?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe