Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Czy nauczyciel ma prawo wystawić uczniowi stopień cząstkowy na drugi semestr, mimo iż sprawdzian odbył się i był sprawdzony w pierwszym semestrze? Jaka jest podstawa prawna? Rodzic nie zgadza się z wystawioną oceną i chciałby, aby zweryfikował to inny nauczyciel, czy ma takie prawo?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Wewnątrzszkolny system oceniania (w statucie szkoł)y zapewne takich rozwiązań nie przewiduje.
Bieżące ocenianie oznacza, że nauczyciel ocenia uczniów na bieżąco i aktualnie, nie zaś z wyprzedzeniem (§ 3 ust. 3 p. 3, ust. 4).
§ 3. 1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
4) dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;
4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych zgodnie z § 17 ust. 7-14a;
5) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3;
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę prosić o wzorcowy regulamin wynagradzania ( z załącznikami) pracowników administracyjno – obsługowych w przedszkolu samorządowym w oparciu o aktualne przepisy Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009r w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych. W moim przedszkolu są stanowiska pracy : Administracja 1) intendent, 2) księgowa ; Obsługa: 1.Pomoc nauczycielki, 2. woźna oddziałowa, 3. kucharka, 4. pomoc kucharki, 5. palacz centralnego ogrzewania- dozorca ( praca w godzinach nocnych, również w niedziele i święta ).
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z rozwojem szkoły ponadgimnazjalnej chciałabym prężnie działającą pracownię gastronomiczną przekształcić w warsztaty szkolne. W związku z powyższym mam kilka pytań: W jaki sposób należy to zrobić? Jaka jest podstawa prawna? Czy potrawy sporządzone na warsztatach mogą być odsprzedane uczniom na długiej przerwie w szkolnym bistro? Jak dokonać rozliczeń księgowych? Co z przychodami ze sprzedaży?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka wychowania przedszkolnego ma w ramach dodatkowych obowiązków prowadzenie księgi i organizację zastępstw w przedszkolu oraz układanie harmonogramu pracy nauczycieli. Przydział prac dodatkowych w przedszkolu reguluje Uchwała Rady Pedagogicznej z sierpnia. W listopadzie nauczycielka nie otrzymała dodatku motywacyjnego i odmówiła prowadzenia zastępstw stwierdzając że nie będzie tego robiła za darmo. Dodatek motywacyjny nie jest przyznawany za wywiązywanie się z dodatkowych obowiązków. Każdy nauczyciel w placówce takie obowiązki ma. Czy nauczycielka mogła tak postąpić? Czy dyrektor może wyciągnąć konsekwencje i jakie? W jaki sposób powinien tę sytuację rozwiązać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinna posiadać placówka niepubliczna (prywatne technikum) w sprawie przepisów dot. ochrony danych osobowych (RODO)?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę przedszkole niepubliczne. Od początku mca października uczęszcza do naszej placówki nowe dziecko. Dziewczynka sprawia ogromne trudności wychowawcze, ponadto podejrzewamy u niej problemy zdrowotne (niedosłuch). Co więcej, rodzice dziecka bardzo niechętnie współpracują z nauczycielem, zataili również istotne informacje nt. dziecka w karcie zgłoszenia do placówki (opóźniony rozwój mowy oraz opieka poradni psychologiczno-pedagogicznej). Z racji tego chciałabym wypowiedzieć rodzicom umowę opieki nad tym dzieckiem, najlepiej w trybie natychmiastowym, gdyż dezorganizuje ona pracę całej placówki. Jak można tego dokonać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe