Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Chcemy dla jednego z zatrudnionych pracowników wprowadzić zadaniowy czas pracy. Czy otrzymam od Państwa wzór dokumentu, jakim powinno to zostać uczynione (umowa, porozumienie) oraz wzór rozliczenia wykonania zadań (np. po miesiącu pracy)?
Kodeks pracy - USTAWA z dnia 26 czerwca 1974 r. (ze zm.)
Art. 140.
W przypadkach uzasadnionych rodzajem pracy lub jej organizacją albo miejscem wykonywania pracy może być stosowany system zadaniowego czasu pracy. Pracodawca, po porozumieniu z pracownikiem, ustala czas niezbędny do wykonania powierzonych zadań, uwzględniając wymiar czasu pracy wynikający z norm określonych w art. 129.
Art. 129.
§1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem § 2 oraz art. 135-138, 143 i 144.
Przepis konkretnie wymiania sytuacje, kiedy system ten może być zastosowany, mianowicie w przypadkach uzasadnionych:
- rodzajem pracy lub
- jej organizacją albo
- miejscem wykonywania pracy.
W systemie tym pracodawca w porozumieniu z pracownikiem może określić rozkład czasu pracy w danym dniu oraz przerwy w pracy.
Szczegóły pracodawca określa w regulaminie pracy, a na jego podstawie w zakresie czynności i obowiązków pracownika, uwzględniając sposób rozliczania się z powierzonych zadań.
Zatem porozumienie powinno być zawarte na podstawie warunków ujętych w regulaminie pracy oraz zakresie czynności pracownika.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
POROZUMIENIE zawarte w dniu ………………………….. w …………………………… pomiędzy
……………………………………… z siedzibą w ………………… reprezentowaną przez ………………………………………………………………….. zwaną /ym dalej Pracodawcą
A ………………………………... zamieszkałą /łym w …………………………………….. legitymującą się dowodem osobistym serii…………………….; PESEL: ……………..
Zwaną/ym dalej Pracownikiem
o następującej treści:
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Pracodawca zatrudnia Pracownika na stanowisku ................................................................, w pełnym wymiarze godzin, w systemie zadaniowego czasu pracy.
2. Niniejsza umowa zawarta jest na czas ………………………………..
3. Pracownik rozpocznie pracę w dniu ………………
§ 2
Miejsce pracy
Miejscem wykonywania pracy przez Pracownika jest ………………………..………..
§ 3
Czas pracy
Czas pracy Pracownika wyznaczony jest wymiarem jego zadań i kształtowany samodzielnie przez Pracownika w taki sposób, aby uwzględniał podstawowe normy czasu pracy, określone w Kodeksie Pracy, tj. 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin tygodniowo w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy.
§ 4
Wynagrodzenie
W czasie trwania umowy o pracę Pracownik będzie otrzymywał wynagrodzenie w wysokości miesięcznej ....................................................... zł brutto (słownie: ......................................................... złotych).
Wynagrodzenie będzie płatne z góry/dołu do dnia………………… każdego miesiąca.
§ 5
Ogólne obowiązki pracownika wynikające z zakresu czynności
1. ……………………..
2. ……………………..
3. ……………………..
4. ……………………..
Podpis Pracownika…………………………………
Podpis Pracodawcy……………………………
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z zakończeniem działalności gimnazjum z dniem 31 sierpnia 2019 r. muszę złożyć wniosek do organu prowadzącego o wyrażenie zgody na likwidację pieczęci urzędowych.
Na jakiej podstawie prawnej, ponieważ wszyscy powołują się na art. 25 Rozporządzenia z 7 grudnia 1955 roku, a przecież ono 24 września 2005 roku utraciło moc.
Przy czym to z 2005 roku również już utraciło moc.
Obecnie została wydana Ustawa z 2018 poz. 441 z póź. zm., do której to ustawy miało być wydane zgodnie z art. 16d rozporządzenie określające procedury pieczęci urzędowych.
Bardzo proszę o przekazanie aktualnych aktów prawnych na podstawie, których występuję do organu prowadzącego, a potem do Mennicy Polskiej S.A.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy macie Państwo gdzieś w opracowaniach diagnozę czynników ryzyka oraz czynników chroniących ? Będę bardzo wdzięczna za jej stworzenie, przynajmniej jej podwalin.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Muszę napisać sprawozdanie z 5 lat pracy w okresie pełnienia funkcji dyrektora szkoły z załącznikami jakości pracy szkoły. Bardzo proszę o wskazówki.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam!Kto powinien zajmować się w szkole gospodarką odpadami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie o szkołę przysposabiającą do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Pytanie pierwsze. Powiat jest organem prowadzącym dla tych szkół. Chciałbym dowiedzieć się jako przedstawiciel organu prowadzącego – powiat, jakie są postawy prawne utworzenia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi (w przypadku tej szkoły w przyszłości przewidujemy tylko 3 oddziały)? Pytanie drugie. Czy można taką szkołę z trzema oddziałami wpisać w strukturę istniejącego już zespołu szkół technicznych, gdzie funkcjonują: technika, szkoły branżowe i oddziały szkoły branżowej dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, tzn. klasy specjalne. Pytanie trzecie. Czy można tylko uruchomić oddziały przysposabiające do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w zespole szkół technicznych – czy istnieje taka możliwość prawna? Tworzenie osobnej szkoły wraz z całym zapleczem kierowniczym i innym dla 3 oddziałów jest mało ekonomiczne, a takie jest tylko zapotrzebowanie społeczne w obecnych realiach. Z nakierowania w sprawie sposobu organizacji nauczania dla tych dzieci w naszym powiecie będę wdzięczny. Są to dzieci absolwenci szkoły podstawowej, którą ukończyli.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe