Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W tym roku szkolnym pełnię obowiązki dyrektora w gimnazjum. Nasza szkoła od 1 września 2018 będzie wygaszona - włączona do szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi. Mam pytanie odnośnie statutu: jakie zmiany w dotychczasowym statucie gimnazjum powinnam zamieścić w obecnym roku szkolnym?
Dotychczasowe statuty dotychczasowych gimnazjów zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w tych szkołach;
Statuty szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia,w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty branżowych szkół I stopnia, w których są prowadzone klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty czteroletnich liceów ogólnokształcących, w których są prowadzone klasy dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, zawierają postanowienia dotyczące tych klas;
Statuty pięcioletnich techników, w których są prowadzone klasy dotychczasowego czteroletniego technikum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas.(art. 322 ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe)
Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie: 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w zakresie dotyczącym ramowych statutów szkół publicznych, 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w zakresie dotyczącym ramowych statutów szkół publicznych artystycznych, – zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w dotychczasowym gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym, czteroletnim technikum, klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowej szkole I stopnia, dotychczasowej szkole policealnej i szkole specjalnej przysposabiającej do pracy, a także w dotychczasowych szkołach artystycznych, oraz mogą być zmieniane na podstawie tych przepisów. W zależności od bieżącej aktualizacji (i bieżących treści w statucie) zmiany, jakich należy w nim dokonać wynikają z przepisów ustawowych. Dotyczą m. in.:
1) wygaszania gimnazjum,
2) braku naboru do kl. 1 w br. szkolnym, do kl. następnych – sukcesywnie,
3) rozstrzygnięć w sprawie uczniów niepromowanych. Oznacza to, że należy porównać zapisy statutu ze zmianami wprowadzonymi do ustawy o systemie oświaty i obowiązującymi od dnia 1.09.2017 r.
(https://reformaedukacji.men.gov.pl/o-reformie/samorzad/statuty.htm)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje jakikolwiek przepis stanowiący jak długo należy przetrzymywać dokumentację rekrutacyjną, związana z naborem do szkoły? Chodzi mi o szkołę dla dorosłych, o ile to w ogóle ma jakieś znaczenie. Chodzi mi o samo zgłoszenie kandydata, ewentualne badania lekarskie, dokumentację z poprzednich etapów edukacji etc.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Będąc na kursie dla wicedyrektorów usłyszałam, że wycieczkę rowerową może w szkole zorganizować tylko osoba, która jest przodownikiem turystyki rowerowej. Czy rzeczywiście? Gdzie szukać podstawy prawnej? Gdzie zdobyć takie uprawnienia?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W zeszłym roku szkolnym poprzednia dyrekcja organizując w szkole tzw. Noc filmową, której pomysłodawcą był Samorząd Uczniowski, wydawała zarządzenie dyrektora powołując się na Ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Art. 41.2.1) (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) Wydaje mi się iż ten artykuł nie ma już mocy prawnej i czy można było się nim kierować organizując takie wydarzenie?
- Witam!
Mam takie pytanie.
Czy z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych można sfinansować spotkanie opłatkowe (wigilię) dla pracowników szkoły?
Czy ustawa o ZFŚS zabrania takich wydatków?
Pozdrawiam.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nowy statut branżowej szkoły 1 stopnia zanim zatwierdzi rada pedagogiczna, powinien zatwierdzić organ prowadzący?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe